Örgütsel iletişimde dijital medyanın kullanımı: Görgül bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen dijital medya örgütsel iletişimin değişmesine, geleneksel iletişim ortamlarının sanallaşmasına yol açmaktadır. Dijital teknolojiler zaman ve mekân kısıtlarına takılmadan doğrudan iletişime imkân tanımaktadırlar. Online vatandaş sayısındaki artış, iç ve dış kamulara hizmet üreten büyükelçiliklerin dijital medya araçlarına ilgisini artırmıştır. Bu çalışmada örgütlerde dijital medya kullanımı büyükelçilikler örnekleminde incelenmiş, elde edilen sonuçlar geliştirilen bir model ile değerlendirilerek elçiliklerin dijital medya kullanımı karşılaştırılmıştır. Bu kapsamda; çok az sayıda büyükelçiliğin dijital medya kullanımında önemli fark yarattıkları görülmüş, birçoğunun ise hala dijital medyanın günümüzde kabul edilen gücünü ve imkânlarını kullanamadıkları belirlenmiştir. Sonuç olarak; dijital medya ortamlarının kullanımının büyükelçiliklerin görevi kapsamında ciddi etkisi olduğu belirlenmiştir. Örgütlerde dijital medya kullanımı arttıkça daha verimli, etkin ve hızlı bir iletişim ortamı yaratılabileceği, hedef kitle ile etkileşimin üst seviyelere çıkartılabileceği görülmüştür. Büyükelçilikler örneğinde olduğu gibi tüm örgütlerin dijital medya kullanımı modeller oluşturularak karşılaştırılması, böylece dijital medyanın katkısının araştırılması önemli bir husustur.Anahtar Kelimeler: Örgütsel İletişim, Dijital Medya, Sosyal Medya, Büyükelçilik. The digital media leads to the change in organizational communication and to the virtualization of the traditional communication. Digital Technologies allow direct communication without the restrictions of time and space. The current increase in the number online citizens has increased the interest of the embassies who are the organizations producing service to domestic and foreign public. In this study, the use of digital media in organizations is reviewed in the case of embassies and the digital media usage of the embassies are compared by evaluating the results obtained by the developed model. In this context, it is observed that very few number of embassies have created significant difference in the use of digital media; most of them could not use the acceptable power and potentials of digital media. As a result, it is observed that the use of digital media had substantial effect on the duties of the embassies. As the use of digital media increases in the organizations, more efficient, effective and fast communication environment may be created and that the interaction with the target community may be raised to upper levels. As it is observed in the example of embassies, it is an important issue to compare the usage of digital media in all organizations by creating models and thereby to investigate the contribution of the digital media.Key Words: Organizational Communication, Digital Media, Social Media, Embassy.
Collections