Örgütsel güven ile verimlilik arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada güven, örgütsel güven ve verimlilik kavramları hakkında literatür taraması yapılmış, güven ve verimlilik kavramlar arasındaki ilişki, örgütlerde güven duygusunun verimlilik için çok önemli olduğu; güven kavramındaki sürekliliğin verimlilik içinde süreklilik kazandıracağı, verimliliğin zamanla önemli bir değer haline geleceği üzerinde durulmuştur. Adıyaman ili genelindeki resmi tüm eğitim kurumlarındaki, eğitim çalışanlarının örgütsel güven düzeylerinin, verimliliğe etkisi incelenmiştir. Konu ile ilgili alan araştırması yapılarak tarama sonuçları ortaya konmuştur. Veri toplama aracı olarak `Okullarda Örgütsel Güven Ölçeği` ve `Çok Amaçlı Güven Ölçeği` anketlerinden faydalanılmıştır. 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ilindeki okullarda çalışan 8429 öğretmen arasında, örneklem yöntemiyle seçilen 385 kişiye rastgele yöntemle anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 16.0 istatistiksel paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerden, erkeklerin kadınların sayısından iki kat fazla olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılanların büyük çoğunluğunun 26-35 yaş grubundan ve lisans mezunu olduğu, lisans üstü mezun öğretmenlerin oranının çok az olduğu, öğretmenlerin çoğunun uzun süre bir okulda kalarak görev yapmadıkları, bayların bayanlara göre daha çok okullarına güvendikleri görülmüştür. Araştırmada öğrencilerin ağzının sıkı olduğu yönünde tereddütlerin olduğu sonucuna varılmıştır. Eğitim kurumlarında güven olayı ne denli güçlü ise verimliliğin de en üst düzeyde olacağı ve güven ile verimlilik arasında pozitif bir ilişki olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Güven, Örgüt, Örgütsel Güven, Verimlilik SANDAL, İbrahimMaster's Degree, Department of Business Administration Thesis Advisor: Assistant Doc. Dr. Hüseyin ALKIŞJuly-2014, 114 pagesThis study describes the concepts of trust, organizational reliance, efficiency and the relationship between trust and efficiency by making a literature survey. Then it makes an emphasis on the importance of the sense of reliance in the efficiency, and the fact that continuity of reliance affects the continuity of the efficiency and finally the idea that efficiency will be an important value by the time. The effect of the educational personnel's organizational trust on efficiency has been analyzed in all of the formal educational organizations in Adıyaman. A field research has been done and its results are presented. `Organizational Trust Scale in Schools` and `A Multi-purpose Trust Scale` questionnaires have been used as data collection tools. In 2013-2014 academic year, 385 of 8429 teachers who work in the schools in Adıyaman has been chosen as samples and the questionnaires has been applied. The data gained from the questionnaires has been analyzed with the help of the statistical programme SPSS 16.0 in computer environment. According to the research, the number of male teachers is two times more than the number of female teachers who joined the survey. The participants of the survey are mostly at the age group of 26-35. It can be said that the majority of the teachers who joined the survey are graduates of license degree, the rate of the teachers who have master's degree are very low, most of the teachers do not work long in the schools they are working at and male personnel trust their school more than the female personnel does. It is deduced from the research that there is a hesitation about the students being secretive. As much as the sense of trust is strong in educational organizations, the efficiency will be at its utmost. There is a positive relationship between trust and efficiency.Key Words: Trust, Organization, Organizational Reliance, Efficiency
Collections