1980 sonrası Güneydoğu ve Doğu Anadolu`dan göç edenlerin kimliklerinin yeniden inşasında eğitim sürecinin rolü; Adana örneği
dc.contributor.advisor | Aslan, Cahit | |
dc.contributor.author | Macit, Ruken | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:32:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:32:36Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/132328 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 1980 sonrası Güneydoğu ve Doğu Anadolu'dan Adana'ya göç edenlerin sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasi uyarlamaları sonucu oluşan kimlik inşa sürecinde formel eğitimin rolü araştırılmıştır.Araştırma çerçevesinde, hem literatür çalışması hem de alan araştırması yapılmıştır. Veri kaynağını, araştırmacı tarafından hazırlanan 51 soruluk görüşme formunun uygulandığı, Adana'da yaşayan Doğu ve Güneydoğu Anadolu'dan göç etmiş, farklı yaş, cinsiyet, gelir ve eğitim gruplarından, toplam 170 hane üyesi oluşturmaktadır.Araştırma verilerini incelediğimizde, eğitim düzeyine bağlı olarak göçmenlerin siyasal, sosyal ve ekonomik uyarlanmalarında farklılıklar olduğu görülmüştür. Formel eğitimin göçmenlerin kimlik inşa sürecinde etkili olduğu saptanmıştır. Eğitim seviyesine paralel olarak, göçmenlerin kendilerini tanımlama unsurları, konuşulan dil, kendini ötekilerden farklı hissetme, geleneklere bağlılık, farklı gruplara hissedilen yakınlık gibi davranışlarda değişiklik olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Göç, Eğitim, Kimlik, Sosyal Uyarlanma | |
dc.description.abstract | In this research, the role of education on identity formation period as the results of social, cultural, economical and political adaptation of the people who immigrated from East Anatolia and Southeastern Anatolia to Adana after 1980 is analyzed.In this research, both literature and field study have been done. The source data consists of 170 house members in different age, gender, income and education groups, immigrated from East Anatolia and Southeastern Anatolia to Adana to whom a questionnaire with 51 questions formed by the researcher is applied.When we analyze research data, based on education level, diversity has been seen on immigrants' social, political and economical adaptation. It has been determined that the formal education has an effect on immigrants' identity formation. Parallel with education level, variety has been seen on behaviours like describing themselves, spoken language, feeling different than the others, loyalty to the traditions and feeling close to other groups.Keywords: Immigration, Education, Identity, Social Adaptation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | 1980 sonrası Güneydoğu ve Doğu Anadolu`dan göç edenlerin kimliklerinin yeniden inşasında eğitim sürecinin rolü; Adana örneği | |
dc.title.alternative | The role of education on identity formation period of the immigrants immigrated from Eastern and Southeastern Anatolia after: Adana examplification | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Grubu Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Migrations | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Internal migrations | |
dc.subject.ytm | Emigrants | |
dc.subject.ytm | After 1980 | |
dc.subject.ytm | Southeastern Anatolia region | |
dc.subject.ytm | Adana | |
dc.subject.ytm | Identification | |
dc.subject.ytm | Identity change | |
dc.identifier.yokid | 430838 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327730 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |