Search
Now showing items 1-10 of 14
Üstün zekâlı öğrencilerde Türkçe koşut eğitim programının başarıya, eleştirel düşünmeye ve yaratıcılığa etkisi
(2020-07-14)
Bu araştırmanın temel amacı, üstün zekalı öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap veren bir Türkçe programının geliştirilmesini, uygulanmasını ve bu programın etkiliğinin sınanarak, sonuçlarının ortaya konmasını ...
Matematiksel yeteneği tanılama modeli
(2018-08-06)
Bu araştırmanın ilk amacı matematikte üstün zekalı ve yetenekli öğrencileri belirlemek için geliştirilen Matematikte Benzerlik ve İlişki Temelli Düşünme Modeli'nin (MBİTD-M) geçerliğini incelemektir. Araştırmanın ...
Üstün yetenekli öğrencilerin matematik yaratıcılıklarını açıklamaya yönelik bir model geliştirilmesi
(2018-08-06)
Çalışmanın genel amacı `üstün yetenekli öğrencilerin matematik yaratıcılıkları, matematik özyeterlik, matematik dersi bilişüstü becerileri ve matematik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir.`. Araştırmanın alan ...
Üstün zekalı ve yetenekli bireylerin hafıza performansına EEG-biofeedback yönteminin etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın temel amacı üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin hafıza performanslarına EEG-Biofeedback yönteminin etkisini araştırmaktır. Çalışmanın alt amacı ise EEG-Biofeedback yöntemi ve Hafıza Egzersiz Programının üstün ...
Ebeveynin üstün yetenekli çocuğuyla iletişimini geliştirmeye yönelik psikoeğitim programının etkisinin incelenmesi
(2018-10-04)
Bu araştırma, ebeveynin çocuğuyla iletişimini geliştirmeye yönelik hazırlanan psikoeğitimprogramının, üstün yetenekli çocukların ebeveynlerinin ebeveyn-çocukiletişimleri üzerindeki etkisinin incelendiği deney-kontrol gruplu, ...
Üstün ve normal zihin düzeyine sahip öğrencilerde içsel - dışsal motivasyon ve benlik saygı düzeyi arasındaki ilişki
(2018-08-06)
Bu araştırma üstün ve normal zeka düzeyine sahip öğrencilerin içsel-dışsal motivasyon düzeyleri ile benlik saygısı düzeyi arasındaki ilişkiyi ve içsel-dışsal motivasyon ile benlik saygısı düzeylerini çeşitli değişkenler ...
Karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, eleştirel düşünme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmada, karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, eleştirel düşünme becerilerine ve yaratıcılıklarına etkisi incelenmektedir. Bu ...
Üstün yetenekli öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmeye yönelik programın etkililiği
(2018-11-14)
Bu araştırma kapsamında ilkokul dönemi üstün yetenekli öğrencilere yönelik bir `Psiko-Eğitim ve Eğitici Oyun Programı` geliştirilmiş ve bu programın öğrencilerin yaratıcılık becerilerine etkisi araştırılmıştır. Veri toplama ...
Bilimsel yaratıcılığı temel alan farklılaştırılmış fen ve teknoloji öğretiminin üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin başarı, tutum ve yaratıcılığına etkisi
(2018-08-06)
Üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması, yetenek gelişimleri ve eğitimleri son dönemde üzerinde titizlikle çalışılan konular olmuşlardır. Bununla birlikte üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin potansiyellerine, ...
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerde derinlik ve karmaşıklığa göre farklılaştırılmış fen öğretiminin başarı, bilimsel süreç becerileri ve tutuma etkisi
(2018-08-06)
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için sunulan eğitim hizmetleri, temelde zenginleştirme ve hızlandırma olmak üzere iki anlayış üzerine kurulmuştur. Türkiye'nin merkezi eğitim politikaları dikkate alındığında, üstün ...