Çağdaş Türk Beşler`inden Ulvi Cemal Erkin`in yaratıcılığında keman konçertosu
dc.contributor.advisor | Huseynova, Ganıra | |
dc.contributor.author | Özdemir, Süheyla | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:08:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:08:52Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/129152 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Türk Beşlerinden Ulvi Cemal Erkin'in Keman Konçertosu'nun incelenmesi doğrultusunda, Avrupa müzik enstrümanlarından kemanın Türk profesyonel müziğinin gelişimindeki yeri ve rolü hakkındadır. Araştırmada bestecinin Keman Konçertosu'nun müzikal analizinin ve karakterininin belirlenmesi suretiyle söz konusu eseri çalışmak ve yorumlamak isteyen kişilere ışık tutması amaçlanmaktadır.Bu çalışmada literatür taraması yapılarak Osmanlı'dan günümüz Türkiye'sine Batı müziğinin gelişimi ve buna paralel olarak keman ekolünün doğduğu koşullar araştırılmaktadır. Türk müziğinin çağdaş gelişimi dahilinde kemanın yorum ve icra özellikleri tahlil edilerek bestecinin müzikal kimliği ve analiz edilen eserin tarihçesi hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca eserin müzikal analizi yapılmakta, form ve makamsal yapısı belirlenmektedir.Aynı zamanda çalışmada, Ulvi Cemal Erkin'in Batı müziği yapısı içinde geleneksel Türk müziği ve Türk halk müziği ögelerini kullanarak, bu iki farklı müzik anlayışını, Batı müziğinin temel ögelerinden olan armonik kurgu ve çok seslilik sınırlarında bir arada sentezlediği, eserinde izlenimcilik akımının etkilerinin görüldüğü sonuçlarına ulaşılmaktadır. | |
dc.description.abstract | In this research, the Turkish Five?s of Ulvi Cemal Erkin's Violin Concerto's investigation, in line with European musical instruments about the place and role in the development of the violin music of the Turkish professional. Research, composer, musical analysis and character of Violin Concerto by determining and interpreting the work of individuals who are seeking work is to shed light.In this study, to review the literature from Ottoman Turkey to the development of western music and, in parallel, the birthplace of the violin school of the conditions investigated. Comment within the development of contemporary Turkish music, the violin and the composer's musical identity, and analyze the performance characteristics assayed and provides information about the history of the work. In addition, research work in musical analysis, form, and the model structure is determined in addition, this study, Ulvi Cemal Erkin structure of western music in their use of traditional Turkish music and Turkish folk music, these two different musical approach, the harmonic of the basic elements of western music produced by a combination of fiction and the borders of polyphony, the effects of impressionism in his work to reach the results shown in . | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Çağdaş Türk Beşler`inden Ulvi Cemal Erkin`in yaratıcılığında keman konçertosu | |
dc.title.alternative | Turkish Five's of Ulvi Cemal Erkin creativity violin concerto | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | Group of Fives | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Erkin, Ulvi Cemal | |
dc.subject.ytm | Turkish composers | |
dc.identifier.yokid | 404365 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ERCİYES ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 293055 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |