İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü öğrencilerinin ÖSS puanlarının akademik başarı puanlarına etkilerinin tesbiti ve fiziksel-fizyolojik performanslarının ölçülerek değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
65 ÖZET Bu araştırmanın amacı, 1995-1996 Eğitim ve Öğretim yılı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü birinci sınıfında okumakta olan en yüksek ÖSS Başarı Puanına sahip 10 bayan ve 20 erkek öğrencinin ÖSS Başarı Puanlan ile akademik (teorik ve pratik) başarı puanlarını belirleyerek aralarındaki ilişkiyi bulmaktır. Ayrıca bu öğrencilerin bazı fiziksel ve fizyolojik kapasiteleri de tesbit edilerek Pratik Basan Puanları arasındaki ilişkiyi tesbit etmektir. Bu çalışmada öğrencilerin ÖSS, teorik, pratik ve akademik başarı puanlan tesbit edilmiştir. Ayrıca bu öğrencilerin boy, ağırlık, istirahat kalp atım sayısı, istirahat sistolik ve diastolik kan basıncı, aerobik ve anaerobik güçleri, esneklik, 50 metre sürat, vücut yağ yüzdesi, sağ ve sol el pençe kuvvetleri ölçülmüştür. Bu çalışmada öğrencilerin istirahat kalp atım sayısı için steteskop ve kronometre, kan basıncı için steteskop ve tansiyon ölçer, vücut yağ yüzdesi için skinfold caliper aleti, aerobik güç için Cooper (12 dakika koş-yürü) testi, anaerobik güç için dikey sıçrama testi, esneklik için sit and reach (otur ve eriş) sehpası, sürat için 50 metre koşu testi ve pençe kuvveti için ise el dinamometresi kullanılarak ölçülmüştür. Bu çalışmanın sonuçlan ` Korelasyon ve t-Testi ` kullanılarak değerlendirilmiş ve her bir değişken (PO.05) anlamlılık seviyesinde istatistiksel olarak test edilmiştir. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü I. sınıf öğrencilerinin ortalama ÖSS Başarı Puanı değerleri ile ortalama Teorik Başarı Puanı değerleri arasında istatistiksel olarak erkeklerde (P< 0.05) anlamlı bir fark bulunmasına karşın bayanlarda ise anlamlı bir fark bulunamamıştır (P>0.05). Ayrıca ortalama ÖSS Başarı Puanı değerleri ile geriye kalan her iki bayan ve erkek ortalama pratik ve akademik başarı puanı değerleri arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (P>0.05). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü I. sınıf öğrencilerinin ortalama Pratik Başarı Puanı değerleri ile erkeklerin ortalama boy, ağırlık ve sol el pençe kuvvetleri arasında istatistik! açıdan (P<0.05) anlamlı bir fark66 bulunurken, bayanlarda da ortalama istirahat kalp atım sayılan arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (P<0.05). Buna karşın ortalama Pratik Basan Puanı değerleri ile bayan öğrencilerin ortalama boy ve ağırlık değerleri, erkek öğrencilerin ise ortalama istirahat kalp atım sayı değerleri arasında istatistiki açıdan anlamlı bir fark bulunamamıştır (P>0.05). Ayrıca, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü I. sınıf öğrencilerinin ortalama Pratik Basan Puanı değerleri ile her iki bayan ve erkek öğrencilerin geriye kalan ortalama yaş, istirahat sistolik ve diastolik kan basıncı, ortalama maksimal V02, ortalama anaerobik güç, ortalama esneklik, ortalama 50 metre sürat, ortalama vücut yağ yüzdesi ve ortalama sağ el pençe kuvveti değerleri arasında ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (P>0.05). Son yıllarda yapılan araştırmalar da öğrencilerin ÖSS Başarı Puanları, fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin akademik basan üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Bu nedenle öğrencilerin ÖSS ve Akademik Basan Puanlan ile fiziksel ve fizyolojik değişkenlerinin araştırılması çok önemlidir. Yaptığımız araştırmaya katılan öğrencilerin ÖSS, akademik (teorik ve pratik) başarı puanlan ile fiziksel ve fizyolojik özelliklerinin belirlenmesi, yapılacak olan yeni araştırmalara örneklem teşkil etmesi açısından son derece önemli olduğunu ve Beden Eğitimi ve Spor camiasına katkıda bulunacağını düşünmekteyiz. 65 ÖZET Bu araştırmanın amacı, 1995-1996 Eğitim ve Öğretim yılı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü birinci sınıfında okumakta olan en yüksek ÖSS Başarı Puanına sahip 10 bayan ve 20 erkek öğrencinin ÖSS Başarı Puanlan ile akademik (teorik ve pratik) başarı puanlarını belirleyerek aralarındaki ilişkiyi bulmaktır. Ayrıca bu öğrencilerin bazı fiziksel ve fizyolojik kapasiteleri de tesbit edilerek Pratik Basan Puanları arasındaki ilişkiyi tesbit etmektir. Bu çalışmada öğrencilerin ÖSS, teorik, pratik ve akademik başarı puanlan tesbit edilmiştir. Ayrıca bu öğrencilerin boy, ağırlık, istirahat kalp atım sayısı, istirahat sistolik ve diastolik kan basıncı, aerobik ve anaerobik güçleri, esneklik, 50 metre sürat, vücut yağ yüzdesi, sağ ve sol el pençe kuvvetleri ölçülmüştür. Bu çalışmada öğrencilerin istirahat kalp atım sayısı için steteskop ve kronometre, kan basıncı için steteskop ve tansiyon ölçer, vücut yağ yüzdesi için skinfold caliper aleti, aerobik güç için Cooper (12 dakika koş-yürü) testi, anaerobik güç için dikey sıçrama testi, esneklik için sit and reach (otur ve eriş) sehpası, sürat için 50 metre koşu testi ve pençe kuvveti için ise el dinamometresi kullanılarak ölçülmüştür. Bu çalışmanın sonuçlan ` Korelasyon ve t-Testi ` kullanılarak değerlendirilmiş ve her bir değişken (PO.05) anlamlılık seviyesinde istatistiksel olarak test edilmiştir. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü I. sınıf öğrencilerinin ortalama ÖSS Başarı Puanı değerleri ile ortalama Teorik Başarı Puanı değerleri arasında istatistiksel olarak erkeklerde (P< 0.05) anlamlı bir fark bulunmasına karşın bayanlarda ise anlamlı bir fark bulunamamıştır (P>0.05). Ayrıca ortalama ÖSS Başarı Puanı değerleri ile geriye kalan her iki bayan ve erkek ortalama pratik ve akademik başarı puanı değerleri arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (P>0.05). inönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü I. sınıf öğrencilerinin ortalama Pratik Başarı Puanı değerleri ile erkeklerin ortalama boy, ağırlık ve sol el pençe kuvvetleri arasında istatistik! açıdan (P<0.05) anlamlı bir fark68 There was a significant (PO.05) differences between the average of height, weight and left hand grip strength in boy students, and the average rest of heart beat in girl students. However, there was not a significant (P>0.05) differences the average of practical success points and the average of height, weight in girl and the average rest of heart beat in boy students. There was not a significant (P>0.05) differences between the average practical success points and average age, rest of sistolic and diastolic blood pressure, maximal V02, anaerobic power, flexibility, 50 meters dash, rate of body fat and right hand grip strenth in the first class of the girl and boy students at inönü University Education Faculty Physical Education and Sport Department. In recent years, the investigations have determined the ÖSS success points, physical and physiological characteristics of students have an affect on the academic success. For this reason, it is important that ÖSS and academic success points with physical and physiological parameters are investigated. We think that, bringing out the ÖSS and academic (theoretical and practical) success points with physical and physiological characteristics of the students is most important for new investigations and will contribute to the Physical Education and Sport community.
Collections