dc.contributor.advisor | Güllü, Mehmet | |
dc.contributor.author | Yücekaya, Mehmet Akif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T09:38:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T09:38:14Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/124874 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor derslerine ilişkin değerlerini bazı değişkenlere göre incelemektir.Materyal ve Metot: Araştırma modeli olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubunu 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullarda öğrenim gören 395 erkek ve 403 kız olmak üzere toplam 798 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Beden Eğitimi ve Spor Dersi Değer Ölçeği (BESDÖ)` kullanılmıştır. Veri analizlerinde Kruskal Wallis Testi ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak 0,05 seçilmiştir.Bulgular: Ortaokul öğrencilerin spor kültürü değer ortalama puanlarının x=3,70 (1-5 minimumu-maksimum); Sağlıklı yaşam değer ortalama puanlarının x=4,15, Sporda dayanışma değeri ortalama puanlarının x=4,07, sporda saygı değer ortalama puanlarının x=4,10, milli kültür değer ortalama puanlarının x=3,80 ve Farkındalık değeri ortalama puanlarının x=4,24 olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetleri, yaşları, sınıfları, okul takımı oyuncusu olma, spor kulübünde oynama, yaşadıkları bölge, anne ve babanın eğitim düzeylerine göre değerler puanları arasında fark vardır. Ancak öğrencilerin ailelerinin aylık gelirleri ve kardeş sayılarına göre değer puanları arasında fark yoktur. Sonuç: Araştırmada Ortaokulda okuyan öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik değer puanları yüksek bulunmuştur. Kız öğrencilerin değer puanları daha yüksek çıkmıştır. Yaş ilerledikçe öğrencilerin değer puanlarının düştüğü tespit edilmiştir. Yerleşim alanı büyüdükçe değer puanlarında artış görülmüştür. Spor kulübünde oynayan öğrencilerin değer puanlarının daha yüksek olduğu bulunmuştur. Beden eğitimi ve spor dersi değer boyutları arasında orta düzeyde anlamlı ilişki vardır. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Dersi, Ortaokul, Öğrenci, Değer, Değerler Eğitimi. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTInvestigation of Values about Physical Education and Sport Lesson of Middle StudentsPurpose: The aim of this research is to investigate the middle school students' values about physical education and sport lesson according to some variables.Materyal and Method: As an investigation model, general browsing model is used. Investigation group form total 798 ( seven hundred nintey eight ) students. They are 395 (three hundred ninety five ) boys and 403 ( four hundred and three) girls students who study secondary school attached to Adıyaman Province National Education Directorate at the 2016-2017 Education and Instruction year. In this investigation, as data collection method, ` physical education and sport lesson value scale ( BESDÖ) ` developed by the researcher. Kruskal Wallis Test and Mann Whitney U Test are used for the data analysis. Level of significance become 0,05.Findings: Sport culture value average points of secondary school students are x=3,70 (1-5 minimum_maximum); healthy life value average points are x=4,15; cooperation value average points in sport are x=4,07; respect value average points in sport are x=4,10; national culture value average points are x=3,80 and awareness value average points are x=4,24. These informations are obtained. There is a difference among the values' points such as gender of the students, ages, classes, becoming a player of the school team, playing at a sport club, their own region and the level of their parents' education. But there is not any difference in the families' monthly incomes and the number of siblings.Conclusion: In this research, it is found that physical education value points of the students who study secondary school are high. The girl students' value points are higher. It is understood that as the age progresses, the students' value points decrease. When the settlement gets bigger, ıt is seen that the value points increase. It is found that the value points of the students who take part in the school club are higher than the other students. There is a medium significant relation between physical education and sport lesson value dimensions.Key words: Physical Education Lesson, Middle School, Student, Value, Values Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin değerlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of middle school students' values related to physical education and sport course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.identifier.yokid | 10127696 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 473830 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |