13-14 yaş arası işitme engelli ve işitme engelli olmayan erkek öğrencilerin bazı motorik özelliklerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma, işitme engelli ve işitme engelli olmayan öğrencilerin motorik ve fiziksel özelliklerinin karşılaştırılması, işitme engelli olan ve işitme engelli olmayan öğrencilerin motorik ve fiziksel özellikleri arasında anlamlı farkın olup olmadığının ortaya çıkarılması amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Metot: Araştırmanın evrenini Malatya ili Battalgazi ilçe merkezinde eğitim veren Akşemsettin İşitme Engelliler Ortaokulu'ndan 36 işitme engelli öğrenci ile Battalgazi Vakıfbank Ortaokulu'nda eğitim gören işitme engelli olmayan erkek 36 öğrenci toplam 72 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Kontrol grubuna her hangi bir çalışma yaptırılmamıştır, sadece daha önceden belirlenen testlere tabi tutulmuşlardır. Katılımcı öğrenciler 13-14 yaş aralığında bulunmaktadır. Çalışmalara başlamadan önce öğrencilere Euro Fit fiziksel uygunluk testleri uygulanarak elde edilen sonuçlar kaydedildi. Çalışma grubuna 8 haftalık Atletizm antrenman programı uygulandı. 8 haftalık Atletizm antrenmanı sonrasında aynı testler öğrencilere tekrar uygulanılarak veriler kaydedildi. Bulgular: Araştırmada kaydedilen veriler, istatistik analizleri, SPSS 16.00 paket programı kullanılarak bulgulara ulaşıldı. Araştırmada kontrol grubu ve çalışma grubu arasında esneklik, denge gibi motor becerileri arasında ve aynı zamanda işitme engelli öğrencilerin ön test ve son test değerleri arasında yine esneklik, denge, kuvvet gibi motor becerileri arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığına bakılmıştır.Sonuç: İşitme Engelli öğrencilere uygulanan 8 haftalık atletizm çalışma programı fiziksel gelişimlerini olumlu yönde etkilediği yapılan araştırma sonucunda ortaya çıkmıştırAnahtar Kelimeler: Atletizm antrenman programı, Brockport testleri, İşitme Engelliler, motorik özellikler Objective: This research has been carried out to compare and contrast the motor and pyhsical skills of the students who are hearing disabled and who are not, and also it is aimed to find out whether there is a meaningful difference in motor and physical skills of the students who are hearing impaired and who are not.The Materials and Method: There are 36 hearing impaired students from Akşemsettin Hearing Impaired Secondary School and 36 male students with hearing impairment who are studying at Battalgazi Vakıfbank Middle School, which provides education in the universities of Malatya and Battalgazi districts of Malatya. There wasn't any study carried out on control group but they were subjected to previously determined testes. The participating students were aged between 13-14. Euro Fit Physical Compliance Tests had been applied on the students before studies were started and the results were recorded accordingly. The study group was subjected to 8-week athletics training programme. Upon the 8-week athletics training programme, the same tests were applied on the students again and thus the results were recorded.The Findings: the findings regarding the data having been obtained from the research, statistical analyses were gained by using SPSS 16.00 packed programme. The flexibility between control group and study group, motoric skills such as balance and the significant differences in flexibility and balance, strength and motoric skills between values from primarily test and final test applied to hearing-disabled students have been studied on in the research. The Result: 8-week athletics training programme applied on hearing-disabled students has proved that the programme has positive effect on physical development of them according to the research carried out. Key Words: Athletics training programme, Brockport tests, the hearing-disabled, motoric features.
Collections