9-11 yaş arasındaki çocuklarda mantığın kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, somut işlemler dönemini yaşayan 9-11 yaş arasındaki 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin mantığı kullanma becerisini ölçmek ve dönemin özelliği olan somut düşünme yeteneğinin mantığı kullanma yetisi üzerindeki etkiyi incelemek amaçlanmıştır.Çalışmada 9-11 yaş arasındaki çocukların mantıksal çıkarım yapabilme düzeyi ile farklı sosyo-ekonomik ve kültürel çevrede eğitim gören çocukların mantığı kullanabilme düzeylerindeki farklılıklar belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için, farklı sosyo-ekonomik ve kültürel çevrelerde bulunan okullarda eğitim gören çocuklara, uzmanlar gözetiminde hazırlanan mantıksal zeka testi uygulanmış ve sonuçlar Post-Hoc LSD analizine tâbi tutularak değerlendirilmiştir.Yapılan analizler sonucunda farklı sosyo-ekonomik ve kültürel çevrelerde bulunan okullarda eğitim gören öğrencilerin mantığı kullanabilme düzeyleri arasında anlamlı derecede farklılık olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulgularından hareketle yorum ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar KelimelerMantık, Bilişsel Gelişim, Zihinsel İşleyiş In this research, It has been aimed to measure the ability of using logic of the students between the age of 9 and 11 and to investigate the influence of concrete thinking competence which is the property of this period, on the faculty of using logic.In the study, It has been aimed to determine the level of students `logical inference competence between the age of 9 and 11 and to determine the difference of the level of students' being able to use their logic who have education in different socio-economic and cultural environment.Fort he purpose of this, logical mental test has been carried out to the children who have education in schools which are in different socio-economic and cultural environment and the results have been evaluated by depending on the post-Hoc LSD analysis.In the conclusion of the analysises, It has been determined that there are a meaningful difference in the level of students' being able to use their logic who have education in schools which are in different socio-economic and cultural environment.With taking account the researches' digonosises, comments and recommendations have been made.Keys WordsLogic, Cognitive Development, Magical Operation,
Collections