İlköğretim seçmeli bilişim teknolojileri dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri (Malatya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Seçmeli Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programını, öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Malatya il merkezindeki 55 ilköğretim okulunda görev yapan 66 Bilişim Teknolojileri Öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile anket kullanılmıştır. Ankette kişisel bilgilerle ilgili 5, Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının uygulanma düzeyini program öğelerine (kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri, değerlendirme) göre sorgulayan 66 kapalı uçlu ve açık uçlu 2 olmak üzere toplam 73 soru vardır. Programın uygulanmasıyla ilgili öğretmen görüşlerini belirlemeye yönelik kapalı uçlu 66 soru için ?hiç (1), kısmen (2), tamamen (3)? şeklinde 3'lü seçenekler yer almaktadır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 15.0 paket programı kullanılmış; Frekans (f), Yüzde (%) ve verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre, t-test, Varyans Analizi (ANOVA), Mann-Whitney U, Kruskall Wallis H gibi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının uygulanması sürecinde öğretmenlere göre: Haftalık ders saatinin etkinliklerin tamamını uygulamak ve ölçme-değerlendirme tekniklerini kullanmak için yetersiz ve sınıf mevcutlarının kalabalık olduğu; dersin notla değerlendirilmeyişinin öğrenci başarısını düşürdüğü ve öğrenciye proje/performans ödevi yaptırmakta sıkıntı yaşattığı; etkinlik CD'sindeki etkinliklerin sayı ve nitelikçe yetersiz olduğu; Algoritma Mantığı ve Veri Tabanı Programı konularının sınıf seviyesine uygun olmadığı ortaya çıkmıştır.İlköğretim Seçmeli Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri arasında, cinsiyet, okullarının sosyo-ekonomik düzeyi ve hizmet-içi eğitim alma durumlarına göre genelde farklılaşma olmadığı; mezun olunan fakülte ve mesleki kıdeme göre ise bazı maddelerde farklılaşma olduğu görülmüştür.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı, İlköğretim, Eğitim Programı, Program Değerlendirme The aim of this research is to evaluate the Optional Information Technologies Course Teaching Program in Primary Education according to teacher opinions. The model that used during the research is scanning model. The target population of the study is composed of 66 Information Technologies teachers, who work at different schools (totally 55 schools) that locate in the centre of Malatya. The documents that provide data for the research are questionnaires. Totally, there are 73 questions in the questionary. Five of these questions are about personal information and the rest of these questions (66 closed ended and 2 open ended questions) intend to examine the application level of the Information Technologies Course Teaching Program in accordance with the elements of the program (acquirements, content, learning and teaching processes, evaluation). Each of the closed ended questions (66), which intend to determine teachers? opinions about application of the program, have three choices like in ?never (1), partially (2), absolutely (3)?. To analyze the gained data here used SPSS 15.0 packaged software. The data were analyzed using freguency (f) and percentage (%), as well as significance test such as t-test, variance analysis (ANOVA), Mann Whitney U, Kruskall Wallis H according to the homogeneity of the variance.As a result of the research, it is revealed that (according to teachers in the process of the application of the Information Technologies Course Teaching Program): weekly course hours are inadequate to apply all activities and use all assessment and evaluation techniques; classroom size are too crowded; the fact that teachers can?t give marks to students while evaluating their success affects students? success negatively and teachers have difficulties in getting performance and project works from students; activities in the activity CDs are inadequate both quantitatively and qualitatively; Algorithmic Logic and Database Programme subjects are not suitable for the level of the classroom.It is seen that there is no opinion differentiation through teachers in the means of their schools? socio-economical level and in-service training situation, but there is a differentiation in the means of the graduated schools and occupational experience of teachers.There are several suggestions in parallel with the results that gained from the research.Key Words: The Information Technologies Course Teaching Program, Primary Education, Curriculum, Program Evaluation
Collections