Yatılı ilköğretim bölge okulu II. kademe öğrencilerinin bağlanma stillerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'na devam eden 6, 7 ve 8.sınıf öğrencilerinin bağlanma stilleri bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırma, YİBO öğrencilerinden küme örnekleme ile seçilen 459 öğrenci (179 kız, 280 erkek) ile karşılaştırma grubu olarak alınan ve yatılı olmayan ilköğretim okullarına devam eden 368 öğrenci (188 kız, 180 erkek) olmak üzere toplam 827 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.Araştırmada, bağlanma stillerini ölçmek için ?Erken Ergenlerde Bağlanma Ölçeği (EEBÖ)?, sosyal kaygıyı ölçmek için ?Ergenlerde Sosyal Kaygı Ölçeği (ESKÖ)?, yalnızlık düzeyini ölçmek için ise ?Çocuklar İçin Okul Temelli Yalnızlık Ölçeği (ÇOTYÖ)? kullanılmıştır. Öğrencilerin kişisel özellikleri ile YİBO'lardaki koşullara ilişkin bağımsız değişkenler hakkında veri toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan ?Öğrenci Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Toplanan veriler, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson-Momentler Çarpımı Korelâsyonu, Mann Whitney-U testi ve Kruskall Wallis testi teknikleri ile analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, YİBO öğrencilerinin bağlanma stilleri ile yatılı olmayan okul öğrencilerinin bağlanma stilleri arasında anlamlı düzeyde fark olduğu bulunmuştur. Ayrıca YİBO'da yatılı kalan öğrencilerin bağlanma stillerinin, cinsiyete, sınıf düzeyine, anne ve babanın sağ olup olmamasına, doğum sırasına, YİBO'ya devam süresine ve YİBO'ya geliş sebeplerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; kardeş sayısına, arkadaş ilişkilerinden memnuniyet düzeyine, okuldan memnuniyet düzeyine, YİBO'ya geliş şekillerine, aile bireyleri tarafından ziyaret edilme ve eve gitme sıklığına, öğretmen tutumunu ve anne-baba tutumunu algılayış biçimine ve okul başarısına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir. Bununla birlikte YİBO öğrencilerinin yalnızlık ve sosyal kaygı düzeyleri ile bağlanma stilleri arasında anlamlı düzeyde ilişki olduğu bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Bağlanma, Bağlanma stilleri, Yatılı İlköğretim Bölge Okulları In this study, attachment styles from the sixth, seventh and eighth grades of Regional Boarding Primary Schools? (RBPS) students were investigated according to some variables. Students were chosen from the sixth, seventh and eighth grades of elementary schools by group sampling among RBPS group of 459 (179 girls, 280 boys) students and 368 (188 girls, 180 boys) students who have attended the unboarding primary schools.?The Attachment Scale For Early Adolescents? was used to determine attachment styles, ?Social Anxiety Scale for Adolescents? was used to measure the social anxiety and ?The Children?s Loneliness Scale (the form for 5th-8th grade)? was used to measure the loneliness levels. ?Student Personal Information Questionnaire?, developed by the researcher, has been applied to determine the independent variables related to personal and family characteristics and the conditions in RBPS. For data analysis, One-Way Analysis of Variance, Pearson-Moments Correlation Coefficient, Mann Whitney-U test and Kruskall Wallis test were used.According to the study results; there was significant difference between attachment styles of the RBPS students and the unboarding primary school students. Also there was no significant difference between attachment styles of the students who have attended the RBPS and the students? gender, grade, their parents alive or not, birth order, duration at the RBPS and the reasons attend the RBPS. However there was significant difference between attachment styles of the students who have attended the RBPS and the students? boarder or not, the number of siblings him/her, satisfaction with their friends, satisfaction with the school, , registered the RBPS with their willing or without their willing, frequency of visit by their parents, frequency of visit to their home, perception their teachers attitudes, perception their parents attitudes and their academic success. In addition a significant relationship was found with attachment styles and loneliness levels with social anxiety levels.Key Words: Attachment, Attachment styles, Regional Boarding Primary Schools
Collections