Makamsal viyolonsel öğretim yöntemine sistematik bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, `makamsal viyolonsel eğitiminde metot eksikliği' probleminin çözümüne yönelik sistematik, bilimsel bir öğretim yöntemi geliştirmek ve bu yöntemin öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.Araştırmada; ilk aşamada, literatür taraması yapılarak Türk Müziği nazariyatı öğretim yöntemleri, Türk Müziği çalgıları öğretim yöntemleri, geleneksel viyolonsel öğretim yöntemleri incelenmiş, bu inceleme sonucunda elde edilen bulgular, makamsal viyolonsel eğitimi alanında uzman kişilerin görüşlerinden elde edilen bulgular ile sentezlenerek, makamsal viyolonsel öğretimi için bir öğretim yöntemi geliştirilmiştir. Oluşturulan yöntem, uzman kişilerin görüşleri alınarak; süre, hedef, hedef davranışlar, içerik, yöntem ve değerlendirme basamaklarını kapsayan üniteler halinde, Hüseyni makamı üzerinde çalışılmış, toplamda 28 ders saatine karşılık gelen bir ders işleyiş planı hazırlanmıştır.Araştırmanın ikinci aşamasında, uygulama sürecinde yapılması planlanan ön test-son test sonuçlarını değerlendirecek gözlemci grubu ve öğretim yönteminin uygulanacağı deney grubu oluşturulmuştur. Gözlemci grubu, Erciyes Üniversitesi GSF Müzik bölümünde görev yapan, alanında uzman 4 hocadan oluşmaktadır. Deney grubu ise, Erciyes Üniversitesi GSF Müzik bölümünde farklı sınıflarda öğrenim gören, farklı seviyelerdeki viyolonsel öğrencilerinden seçilmiş 3 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmanın son aşamasında, oluşturulan yönteme yönelik deneysel çalışma yapılmıştır. Öncelikle, deney grubuna Hüseyni makamında seçilen bir Saz Semaisi'nin iki bölümünün (1 hane, 1 teslim) solfeji ve icrası yaptırılarak ön test yapılmıştır. Daha sonra geliştirilen öğretim yöntemi deney grubuna uygulamış, uygulama sonucunda aynı Saz Semaisi'nin iki bölümünün solfeji ve icrası yeniden yaptırılarak son test yapılmıştır. Ön test ve son test verileri, gözlemci grubu ile birlikte hazırlanan performans değerlendirme ölçeği ile değerlendirilmiş, değerlendirme sonuçlarının istatistiksel analizinde, makamsal viyolonsel eğitimi için geliştirilen öğretim yöntemi, öğrenci gelişiminde etkili olmuştur.Anahtar Kelimeler:Öğretim Yöntemi, Çalgı Eğitimi, Viyolonsel, Makamsal Viyolonsel Eğitimi, Metot. This study is designed to introduce solutions to the present problems of modal violoncello teaching methods, develop a systematic and scientific approach to modal violoncello teaching and observe the possible results of such a method on students? achievement.In the first phase of the study, a literature review on teaching methods of Turkish music has been carried out. The results of this review have been synthesized with the views of professional musicians on modal violoncello teaching methods to develop an alternative modal violoncello teaching method. The method has been designed in units consisting of time, content, method, objectives and assessment levels. The units are designed in ?Huseyni Makam? and include 28 contact hours.The second phase of the study includes determining the observation group who will assess the pre and post test results and the experimental group who will perform the music in the designed teaching method. The observation group includes four teaching staff of Erciyes University, Faculty of Fine Arts. The experimental group includes three students studying violoncello at different levels.In the final phase of the study, as a pre-test, the experimental group was given to perform `Saz Semai? in ?Huseyni Makam?. The group had performed the same ?Makam? with the help of the teaching method designed for this study. The statistical analysis of the pre and post test results indicates that the designed teaching method has had a significant impact on the achievement of the experimental group.Key words: Teaching Method, Instrument Teaching, Violoncello, Modal Violoncello Teaching, Method.
Collections