Ortaöğretim okul müdürlerinin öğretimsel liderlik rolleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaöğretim okul müdürlerinin öğretimsel liderlik rollerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırma, betimsel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama tekniği olarak da yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış; veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya ili merkez ilçede bulunan ortaöğretim okul müdürlerinin on tanesi oluşturmaktadır. Örneklem grubu seçerken, kartopu/zincir örnekleme yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, okul müdürleri genellikle öğretimsel liderlik davranışlarını gösterdiklerini ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, okul müdürleri, öğretimsel liderlik davranış boyutlarından okulun amaçlarını açıklama, öğretimi denetleme ve değerlendirme, eğitim programını eşgüdümleme, öğrenci başarısını izleme, varlığını hissettirme ve öğretmenleri çalışmaya özendirme davranışlarını göstermede, okulun amaçlarını geliştirme, öğretim zamanını koruma, öğretmenlerin mesleki gelişimini sağlama, akademik standartlar geliştirme ve uygulama ve öğrencileri öğrenmeye özendirme davranışlarını gösterme açısından daha etkin olduklarını belirtmişlerdir. The main objective of this study is to determine the views of high school principals on their instructional leadership roles.The research is conducted with descriptive method. Semi-structured interwiev is used to collect tha data and the data is analyzed with content analysis method. The sample of the research is ten of the principals in Malatya city center. While choosing the sample group, snowball/chain method is used.The result of the research is that high school principals usually show the behaviours of instructional leadership. When the results are evaluated, of all the dimensions of instructional leadership, principals are more effective in terms of expressing school?s aims, superintendance and evaluation of teaching, coordinating the instructional programme, following the students? success, feeling his existence and encouraging the teachers for working than developing school?s aims, preserving instruction time, providing career development for the teachers, developing and enforcing academic standards and motivating students to learn.
Collections