İlköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çiftlikçi, Ramazan | |
dc.contributor.author | Öz, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T08:00:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T08:00:22Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110943 | |
dc.description.abstract | Türkçe ders kitaplarının öğrencilerin kelime hazinelerinin gelişiminde ve sözcük ediniminde önemli bir rolü vardır. Bu nedenle Türkçe ders kitaplarının Türkçenin söz varlığını ne oranda yansıtabildiğinin saptanması önem taşımaktadır. Bu araştırmada 2011- 2012 eğitim öğretim yılında Türkçe derslerinde 8. sınıflarda okutulmasına karar verilen dört adet Türkçe ders kitabı incelenmiş, bu dört kitapta yer alan toplam 121 metnin sıklık dizinleri oluşturulmuş ve bu metinler söz varlığı açısından incelenmiştir.Anahtar kelimeler : Kelime, Kelime hazinesi, Söz Varlığı , Türkçe Ders Kitabı | |
dc.description.abstract | the course books examined in this study contain four books recommended by the board on education to be taught in the 8 th grade turkısh lessons in 2011-2012 academic year. Frequency index of 121 text were created and these text were examined in the precense of word.In thıs study descriptive scanning model and document examination tecnics were used.In the conclusion of research it shows that 8th grade Turkısh course books by different publishers change in the presence of word. ıt stressed that course books which are the reflections of word presence of Turkısh must be prepared more carefully for the conformity of to the target acquistions in the schedule.Key Words : Word , Vocabulary , Basic vocabulary , Turkısh course books | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | İlköğretim sekizinci sınıf Türkçe ders kitaplarının söz varlığı bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analyzing of vocabulary of eighteenth grade Turkish course books | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.identifier.yokid | 423791 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314240 | |
dc.description.pages | 273 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |