Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Taşkın
dc.contributor.authorÇitil, Canan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:54:29Z
dc.date.available2020-12-07T07:54:29Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110235
dc.description.abstractBu çalışma, travmatik sorunu olan lise öğrencilerinin sorunlarını çözmede dinamik yönelimli kısa-yoğun-acil psikolojik danışma (BEP) prosedürünü adım adım betimlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmadan elde edilen bulguların ve ortaya konulan önerilerin başta alan çalışanları olmak üzere, psikolojik danışman yetiştiren programlara, travmatik sorunları olan ergenlere ve ailelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Araştırmada, travmatik sorun yaşayan iki lise öğrencisinin sorunlarını çözmede kullanılan kısa-yoğun-acil psikolojik danışma uygulaması vaka inceleme yöntemiyle sunulmuştur. Araştırma için gönüllü olan katılımcılara uygulanan öntest (SLC-90-R, HKE, Beier Cümle Tamamlama Testi) sonuçları da dikkate alınarak uygulama başlatılmıştır. Ebeveyn boşanması nedeniyle psikolojik yardım talebinde bulunan danışan ile altı oturum; baba vefatı nedeniyle psikolojik yardım talebinde bulunan danışan ile dokuz oturum gerçekleştirilmiştir. Her bir oturum, video kaydına alınmış ve deşifre edilerek bu çalışmanın nitel bulgular kısmında kullanılmıştır. Danışanlara ait öntest-sontest-izleme test sonuçları da bu çalışmanın nicel bulgular bölümünde sunulmuştur.Araştırma bulguları, kısa-yoğun-acil psikolojik danışma prosedürünün travmatik sorunları olan lise öğrencileriyle çalışmaya uygun olduğunu göstermektedir. Danışanların BEP oturumları sırasında ve sonrasında gösterdikleri değişimler, kısa-yoğun-acil psikolojik danışmanın varsayımlarına ve elde edilen bulgulara göre tartışılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to describe the step-by-step procedure of applying dynamic oriented, short-brief-emergency psychological counseling (BEP) towards solving traumatic problems of high school students. The findings of the study and the recommendations at the end are thought to contribute mainly to the people working in this field, programs aiming to graduate psychological counsellors, teenagers with traumatic problems and their families. In this study, short-brief-emergency psychological counseling was presented through case study method to solve the traumatic problems of two high school students. The process was initiated by considering the pre-test (SLC-90-R, HKE, Beier Sentence Completion Test) results of the volunteers. Six sessions were completed with the client who sought psychological help due to his parents' divorce and nine sessions were completed with the client who lost his father. Each session was video recorded and transcriptions were used in the qualitative part of the study. Pre-test and post-test results of the clients were presented in the quantitative part of the study. The findings revealed that short-brief-emergency psychological counseling is viable with the high school students experiencing traumatic problems. The change that the clients showed during and after the BEP sessions was discussed in accordance with the assumptions of short-brief-emergency psychological counseling and the findings of this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin travmatik sorunlarını çözmede dinamik yönelimli kısa-yoğun-acil psikolojik danışma uygulaması
dc.title.alternativeDynamic oriented, short-brief-emergency psychological counseling towards solving traumatic problems of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblems of the students
dc.subject.ytmPsychological problems
dc.subject.ytmPsychological counseling
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmTrauma
dc.identifier.yokid10121715
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436948
dc.description.pages236
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess