5. sınıf müzik derslerinde materyal kullanımının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Karagöz, Betül | |
dc.contributor.author | İnal, İlbilge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:46:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:46:10Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109585 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf müzik derslerinde öğretim materyallerinin kullanımının öğrenci başarısı açısından etkili olup olmadığının araştırılması ve müzik derslerinde kullanılabilecek örnek materyal ve ders planları verilerek alana katkı sağlanmasıdır.Çalışmada, öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış olup araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep ili, Şahinbey ilçesinde bulunan Mehlika Alevli Ortaokulu'nda eğitim almakta olan 5. Sınıflar arasından özellikleri birbirine denk olacak şekilde belirlenen ve 30'ar kişiden oluşan iki sınıf oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ile araştırmacı tarafından geliştirilen Müzik Dersi Akademik Başarı Testi ve uzman görüş formu kullanılmıştır.Öncelikle öğrencilerin ön bilgilerini ve hazırbulunuşluklarını ölçebilmek ve uygulama sonucundaki öğrenme durumunu karşılaştırabilecek bir veri elde edebilmek için deney ve kontrol grubu öğrencilerine bir öntest uygulanmıştır. Sonrasında deney grubuna, araştırmacı tarafından hazırlanan öğretim materyalleri kullanılarak konularınVIişlenmesine yönelik olarak hazırlanan program haftada 1 ders saati olmak üzere toplam 6 hafta boyunca uygulanırken, kontrol grubuna MEB tarafından ders kitabı olarak belirlenen kitap doğrultusunda; yazı tahtası, ders kitabı gibi materyaller dışında herhangi bir öğretim materyali kullanılmadan ders işlenmiştir. Bu uygulamalar sonucunda yapılan çalışmanın etkisini belirleyebilmek için deney ve kontrol grubuna uygulanan öntest, sontest olarak tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 programı yardımı ile analiz edilmiştir. Verilerin normallik analizi yapılmış ve normal dağılım olduğu görülmüştür. Bu nedenle analiz yapılırken bağımlı ve bağımsız örneklem t-testleri kullanılmıştır. Etki büyüklüğünün hesaplanmasında ise Cohen's d formülü ile işlem yapılmıştır.Araştırma sonucunda; müzik derslerinin materyal desteği ile işlendiği sınıfa ait başarı testi puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Buradan yola çıkarak, müzik derslerinin materyal destekli işlenmesinin öğrencilerin müzik dersi başarıları üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate whether the use of teaching materials in fifth grade music lessons is effective in terms of student success and to contribute to the field by providing sample materials and course plans that can be used in music lessons.In this study, semi-experimental design with a pretest-posttest control group was used, and the study group consisted of two classes, consisting of 30 people, whose characteristics were determined to be equivalent among the fifth grades of education at Mehlika Alevli Secondary School, which is located in Şahinbey District of Gaziantep province. An expert opinion form and Music Lesson Academic Achievement Test developed by the researcher in order to collect data were used.First, a pre-test was applied to experimental and control group students in order to measure the pre-knowledge and readiness of the students and to obtain data that can compare the learning situation in the application result. After that, while the program prepared for the study of the subjects by using the instructional materials prepared by the researcher is applied to the experimental group for a total of 6 weeks, one course perVIIIweek, the control group has been taught in line with the book which determined by the Ministry of National Education as a course book, without using any teaching material other than materials such as writing boards and textbooks. In order to determine the effect of the study as a result of these applications, the pre-test applied to the experiment and control group was applied again as the post-test. The data were analyzed with the help of SPSS 25 program. The normality analysis of the data was carried out and the normal distribution was observed. For this reason, dependent and independent t-tests were used in the analysis. Cohen's d formula was used in calculating the effect size.As a result of the research, it was observed that the success test scores of the class in which music lessons are processed with material support were higher. Based on this, it has been concluded that material-assisted processing of music lessons has an effect on the success of music lessons. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | 5. sınıf müzik derslerinde materyal kullanımının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The influence of using material on students' success in5th grade music lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-11 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10271855 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 567256 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |