EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 361-380 of 739
-
İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin moral düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin moral düzeyleri ile iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişkiyi alt boyutlar bazında demografik değişkenlere (cinsiyet, yaş, branş, medeni durum, ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin dört işlem problemlerini çözerken yaptıkları matematiksel hatalar
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-20)Bu çalışmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin dört işlem problemlerini çözerken yaptıkları matematiksel hataları matematiksel dil becerileriyle birlikte incelemektir. Dört işlem, matematik alanının neredeyse temelini ... -
Okul yöneticilerinin örgütsel zekâ ve performans değerlendirme algıları arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-11)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin, örgütsel zekâ ile performans değerlendirme algıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde öğretmenin dili kullanma becerisi içinde konuşma
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi, üzerinde özenle çalışılmaya başlanan yeni bir alandır. Dilimizin yabancılara öğretimi konusunda, geçmişten günümüze, zengin bir bilgi birikimine sahibiz. Türkçe öğretiminde kullanılabilecek ... -
Senior pre-service English language teachers` perceptions of preparedness to teach: Sources and changes
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma temelde, 4. sınıf İngilizce öğretmeni adaylarının öğretmeye hazırbulunuşluk algılarını okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması aşamaları süresince incelemeyi amaçlamaktadır. Bu aşamalar fakülteden ve uygulama ... -
Çalışılmış örnekler ile programlama öğretiminde geleneksel öğretim materyali ile artırılmış gerçeklik destekli animasyonlu öğretim materyalinin etkisinin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-18)Bu çalışma ile, programlama öğretiminde Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojisi ile hazırlanmış animasyon tabanlı çalışılmış örnekler (AGAÇÖ) kullanımının geleneksel kağıt tabanlı çalışılmış örnekler (GÇÖ) kullanımına göre ... -
Üniversite öğrencilerinin öğrenme stilleri ve yansıtıcı düşünme düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin öğrenme stilleri ve yansıtıcı düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, yansıtıcı düşünme düzeyinin öğrenme stilleri açısından farklılık gösterip göstermediğinin ... -
1939`dan günümüze Milli Eğitim Şûralarında görsel sanatlar eğitimi ve uygulamaya yansımaları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Millî Eğitim Bakanlığı'nın ve Türk Millî Eğitim Sistemi'nin en yüksek danışma organı konumunda olan Millî Eğitim Şûraları, Türk Eğitim Tarihi içerisinde önemli bir yere sahiptir. Millî Eğitimle ilgili politikaların ... -
Okul öncesi çocuklarının liderlik becerilerinin geliştirilmesi konusunda deneysel bir çalışma: Şimdinin küçükleri, geleceğin büyük liderleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-05)Bu çalışmanın amacı liderlik vasfının okul öncesi dönemdeki çocuklarda ne seviyede olduğunu tespit etmek ve okul öncesi eğitimi alan çocuklara liderlik becerilerini geliştirici aktiviteler uygulayarak okul öncesi öğretmenlerine ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-14)Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerini (TPAB) araştırmak amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırmada karma yöntem uygulanmıştır. Veriler TPAB ölçeği ve görüşme forumu ile toplanmıştır. ... -
Ortaöğretim coğrafya dersinin milli bilinç oluşturmasına yönelik öğretmen görüşleri (Çanakkale ili örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Ortaöğretim coğrafya dersinin milli bilinç oluşturmasına yönelik etkisinin öğretmen görüşlerine göre ortaya koymayı hedefleyen bu araştırma tarama modeline dayalı olarak, nicel ve nitel araştırma yöntemlerine göre ... -
Öğretmenlerin okul müdürlerinin iletişim becerileri ve çatışma yönetimi konusunda görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğretmen algılarına göre, okul müdürlerinin İletişim tarzları ve çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişkinin ne seviyede olduğunu tespit etme ve öğretmen görüşlerinin cinsiyet, hizmet süresi, çalıştıkları ... -
Köy enstitülerinin kuruluşunun eğitim planlaması aşamaları açısından analizi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-22)Bu araştırmada, cumhuriyetin ilk yıllarında köy eğitimine ve kalkınmasına büyük katkı sağlayacağı düşünülen Köy Enstitülerinin, kuruluş ve uygulama dönemlerinde eğitim planlaması aşamalarının ne ölçüde gerçekleştirildiğinin ... -
Factors influencing faculty involvement in internationalization: A mixed methods study on rationales, incentives and barriers
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-23)Akademik, politik, ekonomik ve sosyo-kültürel alanlarda yaşanan değişimler uluslararasılaşmayı yükseköğretimde çok boyutlu bir gündem maddesi haline getirmiştir. Uluslararasılaşmada başarılı olmak isteyen birçok üniversite ... -
Okul örgütü yöneticilerinin çatışma yönetim stratejileri ve öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çatışmanın insanoğlunun iletişim ve etkileşim halinde olduğu yerlerde var olması kaçınılmaz bir durumdur. Eğitim kurumları, özellikle okullar, insanların birlikte yaşadığı, eğitim aldığı önemli kurumlardandır. Okul ... -
Sınıf öğretmenlerinin teknopedagojik eğitim yeterlikleri, mesleki özyetkinlikleri ve teknoloji kullanım düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin mesleki özyetkinlik, teknopedagojik eğitim yeterlikleri ve teknolojiyi sınıflarında kullanma düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, sınıf öğretmenlerinin ... -
Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin maruz kaldıkları veli kaynaklı yıldırma davranışları ve veli tanımlamaları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim öğretmenlerinin maruz kaldıkları veli kaynaklı yıldırma davranışlarının ve öğretmenlerin veli tanımlamalarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ve öğretmenlerin ... -
Ortaöğretim tarih öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Siirt örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)Araştırmanın amacı tarih öğretmenlerinin tarih öğretiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Siirt il merkezi ve ... -
Okul yöneticilerinin yönetsel deneyimlerinin yöneticilerin yeterlikleri ve entelektüel liderliği üzerindeki etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-11)Okul yöneticileri, yöneticilik yaptıkları süreçte yönetsel deneyimler elde etmektedirler. Bu yönetsel deneyimlerine yeterliği ve liderliği doğrultusunda yön vermektedirler. Okul yöneticilerinin kavramsal, teknik, insancıl ... -
Üniversitelerdeki yaşam boyu öğrenme hizmetlerinin yönetsel etkililiğinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üniversitelerde yaşam boyu öğrenme hizmetlerinin yönetsel etkililiğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiş olan bu araştırma, sürekli eğitim merkezleri kapsamında ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarının hem yaşam boyu ...