EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 739
-
İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin teftiş esnasında ilköğretim müfettişlerine yönelik algıları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında oldukça önemli bir kavram olan teftişin günümüzde nasıl işlediğini ortaya koymak ve ilköğretim müfettişlerinin teftiş sırasında üstlendikleri rolleri yerine getirme düzeylerini ... -
Edebiyat öğretiminde tür değiştirme yöntemi ve metin analizi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tür değiştirme yönteminin öğrencilerin okuma anlama başarılarını etkileyip etkilemediğini tespit etmek ve Türk Edebiyatı dersinin kazanımlarına ulaşmasında etkili olup olmadığını araştırmak bu araştırmanın amacını ... -
Ömer Seyfettin hikayelerine eğitim olgusu
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ömer Seyfettin Hikâyelerinde Eğitim OlgusuÖmer Seyfettin, edebiyatımızın en fazla okunan eserlerini vermiş bir hikâyecimizdir. Eserleri dönemin çalkantılı yıllarının bir yansımasıdır. İlk defa hikâye yazarlığı onunla ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgileri ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ile Teknopedagojik Eğitim Yeterliklerinin incelenmesi ve aralarındaki ilişkinin araştırılmasıdır. ... -
Kuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri öğretiminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modelinin ortaokul altıncısınıf öğrencilerinin akademik başarıları, tutumları ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisiniincelemek için yapılmıştır.Araştırma, 2013–2014 ... -
Işık ünitesinde simülasyon yönteminin kullanılmasının öğrencilerin fen başarısına ve fen tutumlarına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışmasında, bilgisayar ortamında gerçek durumların birebir oluşturulmasını sağlayan simülasyon yönteminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi incelenmiştir. Çalışmanın evren ve örneklemi Çanakkale ili Kepez ... -
Yükseköğretimdeki kadın yöneticilerin dönüşümsel ve sürdürümcü liderlik özellikleri ve metaforları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın başlıca amacı, yükseköğretimde çalışan kadın yöneticilerin dönüşümcü, sürdürümcü liderlik özelliklerine ilişkin algılarını dönüşümsel liderlik teorisi, yöneticilerin görüşleri ve yöneticilerin türettikleri ... -
4.sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma durumunun değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Doğrudan Verilecek Beceri ve Değerlerin Kazanılma Durumunun DeğerlendirilmesiBu araştırmanın genel amacı 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek beceri ve değerlerin kazanılma ... -
60-72 aylık dönemde ilkokula başlayan öğrencilerin ilk okuma- yazma öğretimi sürecindeki durumlarının tespit edilmesine yönelik bir çoklu durum çalışması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)60-72 Aylık Dönemde İlkokula Başlayan Öğrencilerin İlk Okuma- Yazma Öğretimi Sürecindeki Yeterliliklerinin AraştırılmasıBu araştırmanın amacı 1. sınıfa değişen yönetmelikle geçmiş yıllara göre erken yaşta başlayan öğrencilerin ... -
Romanya`da okutulan ve Rumen Eğitim Bakanlığı tarafından basılan ilköğretim Türkçe ders kitaplarının yazım, noktalama yanlışlıkları ve anlatım bozuklukları bakımından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Romanya ilköğetim okullarında okutulmakta olan Türkçe ders kitaplarındaki yazım ve noktalama yanlışlıkları ile anlatım bozuklukları incelenmiştir. Araştırmada, doküman taraması yöntemi ile elde edilen ... -
Etkili dönütün akademik başarı, derse yönelik tutum ve üstbilişsel farkındalığa etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Milli Eğitim Bakanlığı'nın (2005) uygulamaya koyduğu ilköğretim programı yapılandırmacı yaklaşımı benimseyerek öğrenciyi öğrenme-öğretme sürecinin merkezine almaktadır. Böylece öğretmenin öğrenme-öğretme sürecinde ... -
Selanik Aristotales Üniversitesi`ndeki öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenmeye karşı tutum ve motivasyonlarının araştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Selanik Aristoteles Üniversitesi'nde yabancı dil olarak Türkçe öğrenmek isteyen farklı dönelerde öğrenim gören öğrencilerin Türk diline, Türkçe öğrenmeye, Türk insanına, dil öğrenmeye, ebeveynlerinin ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde okuduğunu anlama becerisinin kavram haritası aracılığıyla geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen C1 düzeyi öğrencilerinin kavram haritaları aracılığıyla okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesidir. Araştırma kavram haritalama tekniğinin uygulanma sürecini ... -
Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde elektronik geri bildirimler aracılığıyla yazma becerisinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı bir çalışma
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Özetİkinci dilde yazma becerisinin kazanılma sürecine ve aşamalarına bakıldığında diğer becerilere nazaran kazanılmasının daha uzun ve zor olduğu görülür. Bu nedenle yazma becerisinin kazandırılması ikinci dil öğretim ... -
Osmanlı`da tıp eğitimi ve Mekteb-i Tıbbiye
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı Devleti için XIX. Yüzyıl, gerek batılılaşma gerekse de modernleşme açısından büyük önem arz etmektedir. Bu dönemde askeri, hukuki, iktisadi ve toplumsal alanlarda yenileşme hareketleri olduğu gibi tıp alanında da ... -
Ailelerin, okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için kullandıkları okuryazarlık uygulamalarının incelenmesi: Tekirdağ ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ailelerin, Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklarının Okuryazarlık Becerilerini Desteklemek için Kullandıkları Okuryazarlık Uygulamalarının İncelenmesi: Tekirdağ İli ÖrneğiBu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine ... -
Sorgulayıcı araştırma odaklı fen ve teknoloji uygulamaları: Afetten korunma ve güvenli yaşam ara disiplini
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sorgulayıcı öğrenme genel ifadeyle, öğrenenin, problem çözme becerilerini kullanarak araştırarak, kanıtlar toplayarak, araştırma sonuçlarını karşılaştırarak, bilimsel bilgiye ulaşma süreci olarak ifade edilebilir. Bu ... -
Mehmet Akif Ersoy`un Safahat adlı eserinde eğitim olgusu
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mehmet Akif Ersoy, hem kişiliği hem de eserleri hakkında en çok kitap yazılan ediplerimizdendir. Şairin tüm şiirlerini bir araya topladığı Safahat adlı eseri de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 100 temel eserden biri ... -
Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin psikolojik taciz (mobbing)`e ilişkin algıları (Güngören- İstanbul örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın sonucu ile ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin psikolojik taciz'e ilişkin algılarının belirlenmesi, psikolojik taciz (mobbing) ile ilgili yapılan araştırmalara perspektif oluşturması, ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin süreç - odaklı motivasyon ve benlik algılarına yönelik çoklu - biyografik durum çalışması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu boylamsal, geçmişe yönelik ve çoklu biyografik durum çalışmasının temel amacı başarılı bir şekilde Yabancı Dil olarak Türkçe (YDT) öğrenen beş yetişkin öğrencinin YDT öğrenme hikayelerinden hareketle geçmişten günümüze ...