Örnek olay yönteminin okuduğunu anlama becerisine ve Türkçe dersine yönelik tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı örnek olay yönteminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisine ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisini değerlendirmektir. Uygulama için araştırmacı tarafından okuduğunu anlama ve çözümleme süreci kazanımlarına yönelik örnek olaylar hazırlanmıştır. Altı bölümden oluşan araştırmanın birinci bölümde çalışmanın amacı, önemi, problem durumu vb. üzerinde durularak genel bir giriş yapılmıştır. İkinci bölümde Türkçe öğretimi, okuma, okuduğunu anlama, Türkçe öğretiminde kullanılan yöntemler, örnek olay yöntemi ve Türkçe dersine yönelik tutum hakkında kavramsal çerçeve ele alınmış olup üçüncü bölümde yöntem ve veri toplama sürecine değinilmiştir. Dördüncü bölümde araştırmada elde edilen bulgular ve bulguların analizi, beşinci bölümde bulgulardan hareketle tartışma bölümü ve son olarak altıncı bölümde araştırma sonuçları ve bunlara dayalı olarak sunulan öneriler bulunmaktadır.Ön test son test kontrol gruplu deneysel desenin kullanıldığı çalışma, Trabzon ilinin Araklı ilçesine bağlı Hamit Özdağ İmam Hatip Ortaokulunun üç farklı altıncı sınıf şubesinde (N: 57) yürütülmüştür. Şubelerden biri kontrol grubu (n: 19), diğer ikisi ise deney grubu (n: 38) olarak rastgele belirlenmiştir. Sadece geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanıldığı kontrol grubu ve örnek olay yönteminin uygulandığı deney grupları ile yürütülen çalışma, toplam yedi hafta sürmüştür. Araştırmada nicel ve nitel veriler toplanmıştır. Nicel verilerin toplanmasında Okuduğunu Anlama Testi ve Türkçe Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmış olup nitel verilerin toplanmasında Öğrenci Görüşme Formu'ndan yararlanılmıştır. Uygulama sonrası toplanan nicel verilerin analizinde bilgisayar destekli istatistiksel analiz programı (SPSS) kullanılmıştır. Araştırmada belirtilen hipotezleri test etmek için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Tek Yönlü ANOVA analizi, nitel veriler için ise içerik analizi kullanılmıştır.Araştırma sonunda, örnek olay yönteminin okuduğunu anlama-çözümleme sürecine ve derse karşı tutumu üzerinde anlamlı bir farklılık yaratmadığı görülmüştür. The purpose of the study is to evaluate the effect of the case method on students' reading comprehension and attitudes towards the Turkish course. For the purpose of the study, the researcher designed a number of cases aiming at the learning outcomes of reading comprehension and analysis. The study consists of six chapters. The first chapter presents a general overview, introducing the purpose, significance, and problem of the study. The second chapter discusses the theoretical background for Turkish teaching, reading, reading comprehension, methods used in teaching Turkish, the case method, and attitudes towards the Turkish course. The third chapter concentrates on the methods used and data collection. The fourth chapter involves the analysis and assessment of the results. The fifth chapter includes a discussion of the study. The final sixth chapter offers suggestions based on the analysis results. The study used a pre-test post-test control group design and was conducted in three sixth-grade sections (N: 57) of Hamit Özdağ İmam Hatip (Religious) Secondary School located in the Araklı Province, Trabzon. One section (n: 19) was randomly selected as the control group and the other two (n: 38) as the experimental group. The study took seven weeks. The control group was taught using only traditional teaching methods, while the experimental group taught using the case study method. Both qualitative and quantitative data were collected. The quantitative data were collected using a Reading Comprehension Test and the Turkish Lesson Attitude Scale. The qualitative data were collected using a Student Interview Form. The data were analyzed using SSPP statistics software. The study hypotheses were tested using the Wilcoxon signed-rank test and one-way analysis of variance (ANOVA); the qualitative data were analyzed using content analysis. The analysis results showed that the case method did not lead to a significant difference in reading comprehension and analysis and attitudes towards the Turkish lesson.
Collections