11-14 yaş grubu öğrencilerin görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 11-14 yaş grubu öğrencilerin görsel sanatlar dersine ilişkin tutumlarıile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişki belirlenmiş ve bazı değişkenlere göre öğrencileringörsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleri incelenmiştir.Araştırmada var olan durumun belirlenmesine çalışıldığı için betimsel araştırmamodeli kapsamında Survey Yöntemi (Alan taraması) kullanılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Samsun ili Atakum ilçesinde ortaokul seviyesindeeğitim gören 95 kız (%47,5) ve 105 erkek (%52,5) öğrenci olmak üzere toplam 200 öğrencioluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilerin görsel sanatlar dersine ilişkin tutumlarınıbelirlemek amacıyla Feryal Beykal Orhun tarafından geliştirilen, Görsel Sanatlar Dersineİlişkin Tutum Ölçeği, sosyal beceri düzeylerini belirlemek amacıyla Yasemin YurdakavuştuDoyran tarafından geliştirilen, Çocuklar İçin Sosyal Beceri Ölçeği ve araştırmacı tarafındanhazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerinhesaplanmasında ve değerlendirilmesinde IBM SPSS 21.0 yazılımı kullanılmıştır.11-14 yaş grubu öğrencilerin görsel sanatlar dersine ilişkin tutum ölçeğinden alınanpuanlarla çocuklar için sosyal beceri ölçeği puanları arasındaki istatistiksel açıdan anlamlı,pozitif yönde ve düşük olarak bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin eğitim aldıkları okula göregörsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkibulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre görsel sanatlar dersine ilişkin tutumlarındaanlamlı bir ilişki bulunurken, çocuklar için sosyal beceri düzeylerinde anlamlı bir ilişkibulunmamıştır. Öğrencilerin yaşlarına göre görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyalbeceri düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. 11 yaşındaki öğrencilerin 14yaşındaki öğrencilere oranla görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları daha olumludur.11yaşındaki öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri 13 ve 14 yaşındaki öğrencilere oranla dahaolumludur. 12 yaşındaki öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin 14 yaşındaki öğrencilereoranla daha olumludur. Öğrencilerin sınıf düzeylerine göre görsel sanatlar dersine ilişkintutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. 5. sınıftakiöğrencilerin görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları 8. sınıftaki öğrencilere göre dahaolumludur. 5. sınıftaki öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri 7 ve 8. sınıftaki öğrencilere göredaha olumludur. 6. sınıftaki öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri 8. sınıftaki öğrencilere göredaha olumludur. Öğrencilerin sınıf mevcutlarına göre görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ixile sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin okuldakibaşarı algılarına göre görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleriarasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrencilerin anne ve babalarının eğitimdurumlarına göre görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleriarasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrencilerin görsel sanatlar dersinin işlendiği yeregöre görsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı birilişki bulunmuştur. Öğrencilerin herhangi bir resim kursu alıp almama durumlarına göregörsel sanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir ilişkibulunmuştur. Herhangi bir resim kursu değişkenine göre görsel sanatlar dersine ilişkintutum ve sosyal beceri düzeyleri resim kursu almadığını belirtenlere göre daha yüksekbulunmuştur.Yapılan araştırmada elde edilen veriler ışığında, 11-14 yaş grubu öğrencilerin görselsanatlar dersine ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif yöndebir ilişki olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin gelişimine katkısağlamak amacıyla görsel sanatlar dersine olan ilgi ve tutumlarını arttırmak görsel sanatlarısevdirmek amacıyla çeşitli etkinlikler planlanıp uygulanabilir. In this research, the relationship between visual arts class attitudes and social skilllevels of the students at the age of 11 - 14 was determined. The class attitudes and thesocial skill levels of the students were examined with respect to some variables as well.Descriptive research model, which includes Survey method (field scanning) wasemployed in the study, as the existing situation was attempted to be identified. The researchstudy group consisted of 95 (47,5%) girls students and 105 (52,5%) boys students with thetotal population of 200 students. The students attended middle school in the academic yearof 2018-2019 in Atakum-Samsun. In the study, few tools were utilized to determine theattitudes of the students for visual arts class. First of these tools was the attitude scale ofvisual arts class develop by Feryal Beykal Orhun. The second one was social skill scale forchildren developed by Yasemin Yurdakavuştu Doyran to determine the social skill leves.The last one was personel information form prepared by the researcher. A computersoftware (IBM SPSS 21.0) was utilized to compute and evaluate the collected data andstatistical significance level was obtained smaller than 0.05 (p<0.05).Statistically significant, positive, and low relationship between the points acquiredfrom the scale of visual arts class attitude of the children at the ages of 11-14 and the pointsacquired from the social skill scale for the children, was obtained. A statistically significantrelationship between the visual arts class attitudes of the children and social skill levels ofthe children was obtained with respect to their schools. Moreover, statistical significancewas acquired on the visual arts class attitudes of the children regarding their genders,whereas there was no statistical significance on social skill levels of children related to thegenders. A statistically significant relationship between visual arts class attitude of thechildren and the social skill levels of the children, was obtained with respect to children'sage. Visual arts class attitudes of the children at the age of 11 was more favourablecompared to that of the children at the age of 14. Social skill levels of the children at theage of 11 were more favourable compared to that of the children at the ages of 13 and 14.Social skill levels of the children at the age of 12 were more favourable compared to that ofthe children at the age of 14. A significant relationship between grade levels of the childrenand the visual arts class attitudes of them, was acquired. The visual arts class attitudes ofthe children at the 5th grade were more favourable compared to that of the children at the xi8th grade. Social skill levels of the children at the 5th grade were more favourable comparedto that of the children at the 7th and 8th grades, whereas social skill levels of the children atthe 6th grade were more favourable compared to that of the children at the 8th grade. Asignificant difference between the visual arts class attitudes and social skill levels of thechildren regarding classroom size, was obtained. There was no significant relationshipbetween the visual arts class attitudes and social skill levels of the children with respect tosuccess perception of the children. There was no significant relationship between the visualarts class attitudes and social skill levels of the children related to education status of thechildren's parents as well. A significant relationship between the visual arts class attitudesand social skill levels of the children with respect to the place of the classrooms, wasobtained and a significant relationship between the visual arts class attitudes and social skilllevels of the children related to attendance on additional painting classes, was obtained aswell.Obtained results in the research show that there is a statistically significant andpositive relationship between the visual arts class attitudes and social skill levels of thechildren at the ages of 11-14. Various activities involving visual arts elements can beplanned and applied to increase the attitudes and attention of the children on visual artsclass, which increases the social skill levels of the children.
Collections