Etkileşimli hologram teknolojisiyle okul öncesi kavramlarının öğretimi
dc.contributor.advisor | Keleş, Esra | |
dc.contributor.author | Turan Güntepe, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T18:01:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T18:01:11Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/108569 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönemindeki fen kavramlarının etkileşimli hologram teknolojisiyle öğretimine imkân veren bir materyal seti geliştirmek, bu materyal setinin öğretim sürecindeki etkilerini materyal, kavramsal öğrenme ve bilimsel süreç becerileri boyutları açılarından değerlendirmektir. Bu çerçevede, Seels ve Glasgow öğretim tasarımı modeli esas alınarak bir materyal seti geliştirilmiştir.İç içe karma desenin kullanıldığı çalışmada devlete bağlı bir anaokuluna devam eden 60-72 aylık 24 çocuk deney grubunu oluştururken, yine 60-72 aylık 23 çocuk ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Etkinlikler sürecinde, deney grubu ile kontrol grubuna eş zamanlı olarak aynı kavramlar verilmiştir. Kavramlar toplam 10,5 hafta ve 21 etkinlik olmak üzere deney grubunda etkileşimli hologram teknolojisi ve kontrol grubunda ise mevcut yöntemle işlenmiştir. Araştırmanın verileri materyal değerlendirme formu, öğrenci ve öğretmen tanıma formu, TBSB gözlem formu, öğrenci çizimleri, öğrenci ve öğretmen gözlem formu, öğretmen günlükleri, öğrenci ve öğretmenlerle görüşmeler ile elde edilmiştir.Araştırmanın sonucunda etkileşimli hologram destekli materyalin çocukların aktif katılımına fırsat tanıdığı, farklı duyu organlarına hitap ettiği, dikkat çekici, güdüleyici ve merak uyandırıcı olduğu, kalıcı öğrenmelere fırsat tanıdığı görülmektedir. Geliştirilen materyal setinin gerçeğe yakın üç boyutlu görüntüler oluşturarak, gözlenmesi zor, süreç gerektiren soyut kavramların somutlaştırmasına ve çocukların bilimsel bilgileri zihinde yapılandırmasına yardımcı olduğu belirlenmiştir. Materyal seti ile işlenen etkinliklerin çocukların temel bilimsel süreç becerilerini önemli ölçüde desteklediği tespit edilmiştir. Ayrıca etkinlikler sürecinde kullanılan materyallerle hem deney hem de kontrol grubu öğretmenin bilimsel bilgi yönünden kendi eksiklerini fark ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada önerilen etkileşimli hologram destekli teknoloji ile okul öncesinde fen kavramlarının öğretimi sürecine yaşanılan materyal eksikliği ve bilimsel bilgi eksikliğinin önüne geçilebileceği öngörülmektedir. | |
dc.description.abstract | This study aims to develop a set of materials enabling the teaching of science concepts in early childhood, through the use of interactive hologram technology, followed by an analysis of the set's effects on the teaching process with reference to the materials used, conceptual learning achieved, and the science process skills developed. In this context, the teaching design model developed by Seels and Glasgow was used as the basis of the material set development.The study is based on the embedded mixed research design, whereby 24 children in 5+ age group enrolled in a state preschool were included in the experiment group while 23 children in the same age group were included in the control group. Through the activities process, the experiment group and the control group were simultaneously exposed to the same set of concepts. The concepts were introduced through 21 activities over a span of 10.5 weeks, using the interactive hologram technology in the case of the experiment group, and the existing methods in the case of the control group. The data used for the analysis were gathered through the material review form, the student and teacher information form, TBSB observation form, the students'drawings, the student and teacher observation form, the teachers'journals, and interviews with the students and the teachers.In conclusion, it was found that materials supported by interactive holograms enabled active participation of children, addressed various senses, were successful in grabbing their attention, and were inspiring, engaging and challenging, making it possible to achieve lasting learning. The material set developed within the framework of the study was observed to help children engrave scientific knowledge in their minds, by developing realistic three dimensional images facilitating the building of concrete images of hard-to-observe abstract concepts which require an extended time frame to grasp. The activities covered with the help of the material set were found to significantly enhance the students'science process skills. Moreover, the materials used in the activities process were found to be helpful for the teachers engaged with both the experiment and the control groups to become aware of their shortcomings in terms of scientific knowledge.The interactive hologram supported technology proposed in the study can help overcome material shortcomings as well as the scientific knowledge shortcomings suffered during the teaching of science concepts in preschool settings. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etkileşimli hologram teknolojisiyle okul öncesi kavramlarının öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching preschool concepts with the help of interactive hologram technology | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-13 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10332942 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | TRABZON ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 626991 | |
dc.description.pages | 299 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |