LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 212
-
Meslek lisesi öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik farkındalık düzeylerinin geliştirilmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-01-14)Bu çalışmanın amacı; aktif öğrenme etkinlikleri ile desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yönteminin meslek lisesi öğrencilerinin sürdürebilir kalkınma ile ilgili farkındalıkları üzerine etkisini araştırmaktır. Bu doğrultuda ... -
Öğretmenlerin erken çocukluk döneminin son bölümü olan 5-7 yaş grubu çocukların eğitiminde oyunu kullanması üzerine bir durum çalışması
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-12-02)Günümüz eğitim sistemi çocuk merkezli olup öğrenme sürecinde aktif olmakta ve bilgi çocuk tarafından yapılandırılmaktadır. Bu sebeple okul öncesi eğitiminde oyun vazgeçilmez bir unsur olmaktadır. Ancak ilkokula başlamakla ... -
Üstbilişsel stratejilerle zenginleştirilen öğretimde programlama becerilerindeki değişimin incelenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-10-03)Programlama dersleri öğrenciler tarafından genellikle zor ve karmaşık olarak algılanmakta ve buna bağlı olarak da öğrenenlerin programlama başarıları düşük olmaktadır. Bu doğrultuda bu araştırmanın amacı programlama öğretimi ... -
Coğrafi bilgi sistemlerine (Cbs) dayalı sosyal bilgiler öğretiminin mekansal düşünme becerilerine etkisi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-06-26)Bu çalışmada CBS'ye dayalı Sosyal Bilgiler öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin mekansal düşünme becerileri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin sosyal bilgiler derslerinin CBS'ye dayalı etkinliklerle ... -
Üniversite öğrencilerinde tek başınalık, psikolojik ihtiyaç doyumu ve benlik kurgusu
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-06-10)Günümüzde, istenildiğinde ve ihtiyaç duyulduğunda kişinin yalnız kalması ve bu yalnızlığı yapıcı bir şekilde kullanması olarak adlandırılan tek başınalık kavramı dikkat çekmektedir. Böyle bir yaşantı istenilen düzeyde ... -
Yüzey yapı değişiklikleri ile öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki üzerine bir inceleme
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-07-11)Bu çalışmanın amacı, yüzey yapı değişikliğine uğramış bilgilendirici ve hikâye edici metinler ile okuduğunu anlama becerisi açısından düşük, orta ve yüksek seviye olarak gruplandırılan 7. sınıf öğrencilerinin okuduğunu ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu sürece ilişkin öğretmen görüşleri
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-02-18)2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında yürütülen bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu sürece ilişkin öğretmen ... -
Wattpad kitapları üzerine bir içerik çözümlemesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın amacı bir ekran okuma örneği olan Wattpad'de bulunan kitapları metinde bulunması gereken özellikler açısından değerlendirmektir. Araştırmalara göre Türkiye'de okuma alışkanlığının zayıf olduğu ... -
Karate eğitiminin çocukların fiziksel ve fizyolojik gelişimleri ile öfke kontrolleri üzerine etkisinin incelenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-11-15)Bu araştırma, karate eğitiminin çocukların fiziksel, fizyolojik gelişimleri ve öfke kontrollerine etkisini incelemek amacıyla yapıldı. Araştırmanın, örneklemini; Trabzon İlinde yaşayan, 7-12 yaş grubu spor yapmayan öğrenciler ... -
Örnek olay yönteminin okuduğunu anlama becerisine ve Türkçe dersine yönelik tutuma etkisi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-12-25)Bu araştırmanın amacı örnek olay yönteminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisine ve Türkçe dersine yönelik tutumlarına etkisini değerlendirmektir. Uygulama için araştırmacı tarafından okuduğunu anlama ve çözümleme ... -
İlkokul öğrencilerinin değer gelişimlerinin incelenmesi üzerine bir durum çalışması
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-01-09)Davranışlarımıza yön veren, toplum ve birey tarafından sahip olunması istenilen değerlerin eğitimi, aileyi, eğitim kurumlarını ve toplumu da kapsayan bir süreçtir. Toplumsal yapının değişmesi ile değerlerin önem ve öncelik ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 6. sınıf yeryüzünde yaşam ünitesine ilişkin teknolojik pedagojik alan bilgisiyle ilgili düzeylerinin incelenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-06-26)Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının 6. sınıf Yeryüzünde Yaşam Ünitesi konularına ilişkin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada, karma (mixed) yöntem ... -
Ortaokul matematik sınıflarındaki matematiksel söylemlerin oluşumunun incelenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-12-20)Son yıllarda ulusal ve uluslararası öğretim programlarda matematiksel iletişimin önemine dikkat çekilmektedir. Bu bağlamda matematiksel söylem ve matematiksel dil iletişimi sağlamada köprü görevi görmektedir. Literatüre ... -
Bir matematik öğretmeninin cebir öğretim sürecinden yansımalar: Fark etme becerisi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-03-11)Öğretmenlerin öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinden haberdar olabilmeleri için öğretim sürecinde daima öğrencilerin düşüncelerini irdelemeleri, düşüncelerin altıda yatan hataları anlayabilmeleri, onları ... -
TRT Türk halk müziği repertuvarındaki türkülerin müzik öğretim programlarındaki değerlere göre değerlendirilmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-07-13)Bu araştırmanın amacı TRT Türk Halk Müziği repertuvarındaki türkülerin müzik öğretim programlarındaki değerlere göre sınıflandırılması ve değerlendirilmesidir. Türk kültürünün yansımaları olan türkülerin, örgün temel müzik ... -
Ortaokul öğrencilerinin modelleme becerilerinin belirlenmesi, bu becerilere yönelik bilgisayar tabanlı etkinliklerin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-07-03)Yaşadığı çevreyi tanıma ve değişen yaşam koşullarına ayak uydurma çabası insanoğlunun var olduğu günden bugüne doğayı ve bilimi anlamaya yöneltmiştir. Doğayı anlama çalışmaları da fen bilimlerinin doğmasını sağlamıştır. ... -
Ortaokul matematik öğretmenlerinden oluşan bir facebook zümre grubu ile öğretmenlere sunulan desteğin matematiği öğretme bilgisi bağlamında incelenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-10-04)Bu çalışmanın amacı, mesleğin başlangıç yıllarındaki ortaokul matematik öğretmenlerine çevrimiçi destek sunan bir uygulama grubunun oluşturulması, uygulama sürecinde öğretmenlerin ders öncesinde ve sonrasında tartıştıkları ... -
Öğretmen adaylarının rekreatif etkinliklere katılımlarını engelleyen faktörlerin belirlenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-01-16)Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi almakta olan öğretmen adaylarının rekreatif etkinliklere katılımlarını engelleyen faktörlerin belirlenmesi; bu faktörlerin bazı bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp ... -
Müzik öğretmenlerinin portre değerlere yönelik algılarının çeşitli değişkenlere dayalı olarak incelenmesi
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-02-26)Bu çalışma, müzik öğretmenlerinin değer kavramı hakkındaki inanç ve tutumlarını tespit etmek, günümüz çocuklarına kazandırılması gereken değerlerin hangileri olduğunu ve bu değerlerin ailede ve okulda nasıl kazandırılabileceğine ... -
Tarih öğretmenlerinin kimlik ve aidiyet kavramlarına ilişkin görüşleri
(TRABZON ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2019-10-14)Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de temel eğitim amaçlarından biri milli kimlik oluşturmaktır. Lise ders programında milli kimliğin oluşturulmasında en etkili derslerden birisi tarih dersleridir. Bu nedenle tarih ...