Serebral palsili olgularda video bazlı oyunların üst ekstremite fonksiyonlarına etkinliğinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızın amacı, SP tanılı çocuklarda Nörogelişimsel Tedavi (NGT) temelli üst ekstremite rehabilitasyonu ile video bazlı oyunlarla yapılan üst ekstremite rehabilitasyonunun eklem hareket açıklığı (EHA), kas tonusu, kavrama kuvveti, çimdikleyici kavrama kuvveti ve fonksiyonel yetenekler üzerine etkilerini karşılaştırmaktır. Çalışmaya dahil edilen 30 olgu, grup I (Video bazlı oyunlarla yapılan üst ekstremite rehabilitasyonu) ve grup II (NGT temelli üst ekstremite rehabilitasyonu) olarak iki gruba randomize edildi. Her iki gruptaki olgular haftada 2 kez toplam 15 seans (1 seans 45 dakika) tedaviye alındı. Çalışmamızda olguların EHA `gonyometre`, üst ekstremite kavrama kuvveti `dinamometre`, çimdikleyici kavrama kuvveti `pinçmetre`, spastisite `Modifiye Ashworth Skalası (MAS)`, fonksiyonel yetenekler ise `Çocukluk Çağı Sağlık Değerlendirme Anketi (CHAQ)`, `Duruöz El İndeksi (DEİ)`, `kaba motor fonksiyon sınıflandırma sistemi (KMFSS)`, `El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (MACS)`, `Jebsen El Fonksiyon Testi (JTHFT)`,` Minnesota El Beceri Testi ` ve `Dokuz Delikli Peg Testi` ile değerlendirildi. Tedavi sonrası her iki grupta da EHA, kavrama kuvveti, MAS, CHAQ, DEİ, MACS, JTHFT, Minnesota El Beceri Testi, Dokuz Delikli Peg Testi skorlarında anlamlı değişim elde edildi (p<0,05). Grup I, Grup II ye göre spastisite ve Minnesota El Beceri Testi skorlarında elde edilen değişimde istatistiksel olarak üstündü (p<0,05). Çalışmamızda üst ekstremite etkilenimi olan SP'li çocuklarda iki farklı üst ekstremite rehabilitasyon programı spasitisite, kavrama kuvvetleri, EHA ve fonksiyonel yeteneklerde anlamlı değişim sağlamıştır ve video bazlı oyunlarla yapılan üst ekstremite rehabilitasyonunun SP'li çocuklarda alternatif bir tedavi olabileceği kanıtlanmıştır.Anahtar kelimeler: Günlük yaşam aktiviteleri, Nörogelişimsel Terapi, Serebral Palsi,üst ekstremite, video oyunlar The aim of our study was to investigate the effects of NGT based upper extremity rehabilitation and upper extremity rehabilitation with video-based games on range of motion (ROM), muscle tonus, grip and pinch strengths and functional abilities in children with Cerebral Palsy (CP). The 30 patients included in the study were randomized into two groups: group I (upper extremity rehabilitation with video-based games) and group II (NGT-based upper extremity rehabilitation). The cases in both groups received a total of 15 sessions (1 session 45 minutes) twice a week. The patients range of motion (ROM) by `goniometer`, upper extremity grip strength by `dynamometer`, pinch grip strength `pinchmeter`, spasticity `Modifiye Ashworth Scale (MAS)`, functional ability by `Childhood Health Assessment Questionaire (CHAQ)`, `Duruoz Hand Index (DEI)`, `Gross motor function classification system (GMFCS)`, ` Hand Skills Classification System (MACS) `, `Jebsen-Taylor Hand Function Test (JTHFT)`, `Minnesota Hand Dexterity Test` and ` Nine Hole Peg Test` were evaluated. After treatment, significant changes were found in ROM, grip strengths, MAS, CHAQ, DEI, MACS, JTHFT, Minnesota Hand Skill Test, Nine-hole Peg Test scores in both groups (p <0.05). Group I was statistically more superior than group II in changes of spasticity, minnesota hand dexterity test scores (p <0.05). In our study, two different upper extremity rehabilitation programs in CP children with upper extremity involvement showed significant changes in spasticity, grip strength, ROM and functional abilities, and it was proved that upper extremity rehabilitation with video-based games could be an alternative treatment for children with CP.Key words: Activities of daily living, Neurodevelopmental Therapy, Cerebral Palsy,upper extremity, video games.
Collections