Telli, vurmalı ve yaylı enstrüman kullanan müzisyenlerde palmar deri rezistansının el becerisi ve ince motor kavrama üzerine etksinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma müzisyenlerde palmar deri rezistansının el becerisi ve ince motor kavrama kuvvetleri ile ilişkisinin araştırılması amacı ile yapıldı. Çalışmaya 18-45 yaşları arasında 33'ü kadın, 39'u erkek toplam 72 katılımcı dahil edildi. Katılımcıların palmar deri rezistansı multimetre ile, İnce motor kavrama kuvveti pinchmetre ile ölçüldü. El becerisi ölçümü için 9 delikli peg testi uygulandı. Palmar deri rezistansı düşük ve yüksek olan kişilerin el becerileri ve ince motor kavrama kuvvetleri karşılaştırıldı. Dominant ve dominant olmayan tarafta palmar deri rezistansı düşük olan ve yüksek olan grupların el becerileri arasında anlamlı fark bulundu (p<0,05). Palmar deri rezistansı düşük olanların el becerisinin daha iyi olduğu gözlendi. İnce motor kavrama kuvvetleri arasında anlamlı bir fark görülmedi (p>0,05). Bu çalışmada değerlendirilen parametrelerin ilişkisine bakıldığında, el becerisi ve palmar deri rezistansı arasında zayıf ilişki olduğu tespit edildi. Palmar deri rezistansının dominant tarafta ince motor kavrama kuvveti çeşitlerinden sadece lateral kavrama ile zayıf ilişkili olduğu görüldü. İkili kavrama (bipod kavrama) ve üçlü kavrama ile ilişkili olmadığı saptandı. El becerisinin dominant tarafta sadece lateral kavrama ile zayıf ilişkisinin olduğu görüldü. Sonuç olarak, palmar deri rezistansının müzisyenlerde performansı etkileyen bir kriter olduğu, mesleki rahatsızlıklara yönelik risk faktörlerinin belirlenmesinde, tedavi planı oluşturulmasına katkı sağlayabilecek, objektif veriler elde edebileceğimiz elektrofizyolojik bir ölçüm yöntemi olarak dikkate alınması gerektiği görüşündeyiz.Anahtar Kelimeler: Palmar Deri Rezistansı, Müzisyenler, Kavrama, El Becerisi, Performans, Fizyoterapi The study was conducted with the aim of investigating the relationship of palmar skin resistance to hand skill and fine motor gripping forces in musicians. Between the ages of 18-45, a total of 72 participants including 33 women and 39 men were included. Participants' palmar skin resistance was measured with multimeter, Fine motor grip strength was measured with pinch meter. A 9-hole peg test was applied for manual skill measurement. Palmar skin resistance was compared between hand strengths and fine motor grip strengths of low and high persons. There was a significant difference between the hand skills of the groups with low and high palmar skin resistance on the dominant and non dominant side (p <0,05). It was observed that those with low palmar skin resistance had a better handcraft. There was no significant difference between the fine motor gripping forces (p> 0,05). It was determined that there was a relationship between hand skill and palmar skin resistance. On the dominant side, palmar skin resistance was related to the lateral grip, but not to the pinch grip and thripod grip. The relation of between handcraft and fine motor grip forces was significant with lateral grip in the dominant side. As a result, it was determined that palmar skin resistance should be taken as an electrophysiological measurement method, which is a criterion affecting performance in musicians, determining risk factors for occupational disorders, providing objective data, which can contribute to creation of treatment plan.Keywords: Palmar Skin Resistance, Musicians, Gripping, Hand Skill, Performance, Physiotherapy
Collections