Üniversite öğrencilerinin kampüs içerisinde farklı toplu beslenme hizmeti veren yerleri tercih etme durumu ve bunu etkileyen etmenlerin saptanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma T.C. Hasan Kalyoncu Üniversitesi kampüsü içerisinde bulunan ve dört farklı toplu beslenme hizmeti (TBH) veren işletmeyi öğrencilerin tercih etme durumları ve bu durumları etkileyen etmenleri saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 278'i Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, 239'u Mühendislik Fakültesi öğrencisi olmak üzere toplam 517 öğrenci katılmıştır. Kampüste bulunan TBH işletmeleri, sırasıyla yiyecekler ve içecekler, restoran özellikleri, hizmet kalitesi, hijyen ve fiyat başlıklı beş temel etmen altında gruplandırılmış, çeşitli toplu beslenme kalite kriterlerine öğrenciler tarafından 1 ile 4 arasında bir puan verilerek değerlendirilmiştir. Her bir etmenden en yüksek puanı yemekhane almıştır (Etmen 1 X=2.14±0.92, Etmen 2: X=1.89±0.83, Etmen 3: X=2.08±1.01, Etmen 4: X=2.20±1.08, Etmen 5: X=2.00±1.03). İşletmelerin, etmenlerin tümünden aldıkları toplam puan ortalamaları sırasıyla yemekhane (X=2.00±1.03), kantin (X=1.97±0.80), özel kafe (X=1.83±0.82), özel restoran (X=1.82±0.89) şeklindedir. Sonuçlar arasındaki fark önemli bulunmuştur (p<0.01). İşletmelere araştırmacı tarafından `TBH Veren Kuruluşlara Yönelik Hizmet Kalitesi Değerlendirme Formu` uygulanmıştır. İşletmelerin 4 üzerinden aldıkları toplam puanlar sırasıyla yemekhane (3.37), kantin (3.03), özel kafe (2.88), özel restoran (2.55) şeklindedir. Öğrencilerin değerlendirme sonuçları ile araştırmacının değerlendirme sonuçları karşılaştırılmış, her iki durumda işletmelerin puan sıralamaları aynı çıkmış ve sonuçlar arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.01). Bu çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin TBH tercihi ve TBH hizmet kalitesi değerlendirme sonuçlarının, araştırmacının elde ettiği sonuçlar ile paralel olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This research was conducted to determine the preferences of students for four different catering businesses located on the Hasan Kalyoncu University campus and the factors that affect them. A total of 517 students participated in the research, 278 of which were from the School of Health Sciences and 239 were from the Engineering Faculty. Catering businesses on campus were assessed by the students with a score of 1 to 4 on a variety of catering quality criteria which grouped under five key factors: food and beverages, restaurant characteristics, service quality, hygiene and price. The cafeteria received the highest score from each factor (Factor 1 X=2.14±0.92, Factor 2: X=1.89±0.83, Factor 3: X=2.08±1.01, Factor 4: X=2.20±1.08, Factor 5: X=2.00±1.03). The mean total scores of all the factors of the catering businesses are as follows: cafeteria (X=2.00 ± 1.03), canteen (X=1.97 ± 0.80), special café (X=1.83 ± 0.82) and special restaurant (X=1.82 ± 0.89). The difference between the results was significant (p <0.01). The `quality of service evaluation form for catering` was applied to the businesses by the researcher. The scores of the catering businesses over 4 are in the form of cafeteria (3.37), canteen (3.03), private café (2.88) and private restaurant (2.55) respectively. The evaluation results of the students were compared with the evaluation results of the researcher. In both cases, the ranking of the points was the same and there was a meaningful relationship between the results (p <0.01). The result of this study is that students' catering preference and service quality evaluation results are in parallel with the results obtained by the researcher.
Collections