Açık kalp ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası bilgi gereksinimlerinin ve anksiyete düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETAÇIK KALP AMELİYATI GEÇİREN HASTALARIN TABURCULUK SONRASI BİLGİ GEREKSİNİMLERİNİN VE ANKSİYETE DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİMerve GÖKÇEN, Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalı, Tezli Yüksek Lisans, Gaziantep, 2018Açık kalp ameliyatı geçiren hastaların taburculuk sonrası bilgi gereksinimlerinin ve anksiyete düzeylerinin belirlenmesi amacıyla planlanan tanımlayıcı nitelikteki bu araştırma Medical Park Hastanesi Kalp Damar Cerrahi Servisinde gerçekleştirilmiştir. Kalp Hastalıkları, Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) raporunda belirtildiği üzere; yılda 17.5 milyon bireyin ölümüne neden olmaktadır. Kalp damar hastalıklarında ilaçla tedavinin yanı sıra çeşitli cerrahi tedaviler de uygulanmaktadır. Açık kalp ameliyatı gibi cerrahi girişimler, hastayı fiziksel, psikolojik, sosyal ve ekonomik yönden etkileyen, önemli bir deneyimdir. Bunun için hastanın taburculuktan sonra ameliyatın getirdiği yeni düzenlemeler ile günlük yaşam aktiviteleri arasındaki dengeyi kurabilmesi gerekmektedir. Bu da ancak hastalara iyi bir danışmanlığın ve taburculuk sonrası yaşama dair iyi bir eğitimin verilmesiyle sağlanabilir. Bu çalışma açık kalp ameliyatı olan hastaların taburculuk sonrası bilgi gereksinimlerinin ve anksiyete düzeylerinin belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Araştırmaya katılan hastaların yaş ortalaması 58.45±10.07 idi. Cinsiyete göre HÖGÖ toplam ve alt boyutları puan ortalamaları karşılaştırıldığında tüm alt boyutlarda ve toplam puanlarda kadınların bilgi gereksinimlerinin erkeklere oranla daha yüksek olduğu saptandı. Toplum ve izlem (p=0,005), duruma ilişkin duygular (p=0,000), tedavi ve komplikasyonlar (p=0,003), yaşam kalitesi (p=0,01) ve ölçek toplam puan ortalamaları ile cinsiyet, gruplar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptandı (p=0,05). Evli hastaların toplum ve izlem alt boyutunda da bilgi gereksinimlerinin bekarlarla kıyasla daha fazla olduğu ve grupla arasındaki farkın anlamlı olduğu saptandı (p=0,02). Hastaların yaşam kalitesi konusundaki öğrenim gereksinimleri ile durumluk anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin anlamlı olduğu bulundu (p=0.05). Hastalara taburculuk eğitimi verilmeden önce öğrenme gereksinimlerinin saptanması ve eğitim programının saptanan gereksinimler doğrultusunda düzenlenmesi önerilmektedir. ABSTRACTDETERMINATION of INFORMATION NEEDS of PATIENTS with OPEN HEART OPERATION and ANXIETY LEVELS AFTER DISCHARGEThis descriptive study was operated at the Medical Park Hospital Cardiovascular Surgery Department planned in order to determine the anxiety levels and information needs of patients who underwent open heart surgery. Heart Diseases, as stated in the World Health Organization (WHO) report; have been causing the death of 17.5 million individuals per year. In cardiovascular diseases, besides medication, various surgical treatments are also applied. Surgical interventions, such as open heart surgery, are an important experience that affects the patient physically, psychologically, socially and economically. Therefore, this requires a balance between the new arrangements that the patient has brought after the discharge and the activities of daily living, which can only be achieved by providing good counseling and good post-discharge education. This study was planned to determine the information needs and anxiety levels of patients with open heart surgery after discharge. The average age of the patients participating in the study was 58.45 ± 10.07. According to the sexes, when the mean scores of total and subscale scores of GRIE were compared, it was found that the knowledge requirements of women were higher in all subscales and total scores than boys. The differences between the groups were statistically significant (p = 0.005). The average age of the patients was p = 0.000), treatment and complications (p = 0,003), quality of life (p = 0.05). It was found that the information needs of the married patients were higher in the community and follow-up subscale than the bachelors, and the difference between the groups was significant (p = 0.02). The relationship between the learning needs of the patients' quality of life items and the state anxiety levels was significant (p = 0.05). It is recommended that the learning needs be determined before the discharge training is given and that the training program should be arranged in line with the requirements determined.
Collections