In - service ELT teachers` first year with reference to mentor teachers and professional development
dc.contributor.advisor | Ertaş, Abdullah | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Taceddin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T16:09:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T16:09:08Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105989 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma görevdeki İngilizce öğretmenlerinin ilk yıllarını rehber öğretmen tarafından sağlanan rehberlik ve birinci yıldaki mesleki gelişim açısından araştırmayı amaçlamaktadır. Seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen, görevdeki 108 İngilizce öğretmenine iki bölümden oluşan bir anket 'in uygulanması yoluyla veriler toplanmıştır. Sonuçlar rehber öğretmenin mezun olduğu bölüm ile aday öğretmene sağlanan mesleğin ilk yılında ihtiyaç duydukları pedagojik destek arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Rehber öğretmenin bölümünün aday öğretmenin desteklenmesinde önemli etkileri vardır. Bunlar: (1) dersin planlanması, (2) öğretme stratejilerinin geliştirilmesi, (3) öğretimle ilgili konuşurken kendini rahat hissetmesi, (4) uygulamalı materyallerin kullanılması, (5) öğretimle ilgili dönüt alınması, (6) öğretimle ilgili ihtiyaç duyulan içerik bilgisinin tartışılması, (7 öğretim stratejilerini geliştirmeyi yansıtmasıdır. Çalışma ayrıca uygulamalı rehberliğin aday öğretmenlerin ilk yıl zorluklarına yardımcı olduğu fakat bunun daha da geliştirilmesi gerektiğini göstermiştir. Sonuçlar, iyi hazırlanmış bir uygulamalı rehberlik programının genelde aday öğretmenlerin ve özelde aday İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişimleri için öncelikli bir ihtiyaç olduğuna işret etmektedir. | |
dc.description.abstract | This study aimed to investigate in-service English language teachers' first year with reference to mentoring provided by the mentor teachers who are assigned by the school administrator and their perceptions on their professional development in their first year. Through a questionnaire with two parts, the data was collected from 108 in-service English teachers who were selected randomly. The results revealed that there are significant relations between mentor teachers' department of graduation and the pedagogical support that beginning teachers needed in their first year. Mentor teachers' department of graduation have significant effects on supporting the beginning teachers. They are: (1) timetabling lessons, (2) developing their teaching strategies, (3) feeling comfortable in talking about teaching, (4) using materials, (5) receiving written feedback about their teaching, (6) discussing content knowledge they need for teaching and (7) reflecting on improving their teaching strategy. The study also showed that mentoring helps the beginning language teachers' first year challenges but it should be advanced. The results indicated that a well-prepared mentoring program is a primary need for the beginning teachers' professional development in general and the beginning English language teachers in a specific context. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | In - service ELT teachers` first year with reference to mentor teachers and professional development | |
dc.title.alternative | Görevdeki İngilizce öğretmenlerinin meslekteki ilk yıllarının rehber öğretmen ve mesleki gelişim açılarından değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Pedagogical formation | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 10085252 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UFUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396638 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |