Show simple item record

dc.contributor.advisorTarı Kasnakoğlu, Berna
dc.contributor.authorYildirim, Fatma Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-06T15:46:24Z
dc.date.available2020-12-06T15:46:24Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105447
dc.description.abstractBu tez çalışması, rekabetin artması ve beraberinde markalaşma sürecini hızlandırmasından hareketle, pazarlama alanında geçerli marka kavramının kişisel olarak kullanılıp kullanılamayacağını araştırmaktadır. İlk olarak marka kavramına ilişkin temel kavramlar incelenmektedir. İkinci olarak kişisel marka kavramına ilişkin literatür bilgisi sunulmakta, bu konu hakkında literatürdeki boşluğa dikkat çekilmektedir. Üçüncü olarak siyasi pazarlamaya ilişkin literatür taraması sonuçları sunulmaktadır. Son olarak da kişisel markanın uygulama alanlarından biri olarak seçilen siyasi pazar alanında yüz yüze görüşmeler ve anket çalışması ile kişisel markayı etkileyen faktörler ele alınmaktadır.Sonuçlar siyasi pazar alanında kişisel markayı etkileyen on faktör olduğunu göstermektedir. Bu faktörler dış görünüş, hümanizm, karakter, çağdaşlık, hırs, ekonomik kapital, dini inanç, halkçılık, liderlik ve sosyalliktir. Bu faktörlere yüklenen maddeler incelendiğinde, pek çoğunun sanat, tıp, eğitim gibi ticari olmayan pazarlama alanlarında, kişisel marka yaratmada kullanabileceği görülmektedir. Pek çoğu değiştirilebilen, sonradan kazanılabilen bu özellikler insanların kendi kişisel markalarını yaratmalarında yol gösterici özelliğe sahiptir.Anahtar Kelimeler: Kişisel Marka, Siyasi Pazarlama, Siyasi Lider İmajı
dc.description.abstractThis study analyzes by taking into consideration the increasing competition and the accompanying pace in branding process, whether the `brand? concept as it is used in marketing can be utilized personally. Firstly, the core concepts regarding brand concept is analyzed. Secondly, the literature review concerning personal branding is presented and the attention is drawn to the lack of information in this field. Thirdly, the literature review results about political marketing are discussed. Lastly, interviews, questionnaire studies and the factors affecting personal branding are examined in the domain of political marketing which is chosen as one of the application fields of personal branding.The results exhibit that there are ten factors affecting personal branding in the field of political marketing. These factors are physical appearance, humanism, character, modernity, ambition, economic capital, religious belief, populism, character, modernity, ambition, economic capital, religious belief, populism, leadership and sociability. When the items loaded on these factors are scrutinized, it is observed that most of them can be used in the non-commercial marketing domains such as art, medicine, education in the building of personal branding. These features most of which are alterable and can be latterly earnable, has a leading role in the creation of individual personal brands.Keywords: Personal Branding, Political Marketing, Political Leader Imageen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKişisel marka kavramı ve ticari olmayan pazarlama alanında uygulanması: Siyasi pazarlama örneği
dc.title.alternativeThe concept of personal branding and its application in a non-commercial marketing area: Political marketing example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmBrand personality
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmBrand image
dc.identifier.yokid389932
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289954
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess