Tüketici temelli destinasyon marka değerinin ölçülmesi: İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde ülkelerin/şehirlerin, genel anlamıyla yerlerin, dünya kaynaklarından daha çok pay alabilmek amacı ile bulundukları yerleri birer marka gibi yönetebilecekleri anlayışı yaygınlaşmaktadır. Başarılı bir marka yaratmanın bugüne dek ürün ve işletme markalarına büyük yararlar sağlamasından hareketle, markaların değerinin nasıl ölçülebileceği ile ilgili birçok çalışma yapılmıştır. Güncel bir konu da yerlerin markalaşması için neler yapılabileceği ve bu markaların nasıl yönetileceğidir.Bu çalışma ile yerlerin, turistik amaçla ziyaret edilen destinasyonlar perspektifinden markalaşması incelenmiş ve İstanbul konu alınarak, bir destinasyon markasının değerinin nasıl ölçebileceği konusuna katkı sağlanması amaçlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, İstanbul destinasyon marka değerini belirleyen faktörler ortaya konmuştur. Bunlar sırası ile tatmin sağlama, tanınmışlık, beğenilme, güven verme ve lider markalardan biri olarak anılmadır. The concept of managing countries/cities, places in general, in the same way of managing a brand, is gaining importance with an aim of getting a better share from the world?s scarce resources. As the benefit of branding for products and firms is already well understood, numerous studies have been conducted so far to understand the brand and to define a metrics for measuring the brand equity. And recently studies have intensified to understand place brands and how to manage them.In this study, places in terms of touristic destinations were taken into consideration and the concept of destination branding has been searched. Then a survey has been conducted to find out how to measure a destination brand equity, choosing Istanbul as a case study. As a result, factors that determinate Istanbul?s brand equity have been defined which are respectively; giving satisfaction, being well known, to be liked, giving the feeling of safety and to be known as the leader destination brands.
Collections