Ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının incelenmesi (Siirt örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Siirt il merkezi ile Kurtalan ve Şirvan ilçelerinde bulunan ortaöğretim okulları son sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Siirt il merkezi ve ilçelerinde ortaöğretim son sınıfında okuyan öğrencileri, örneklemini ise 2014- 2015 eğitim-öğretim yılında Siirt il merkezi ile Kurtalan ve Şirvan ilçesindeki bulunan 13 lisede okuyan toplam 1034 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla okuma alışkanlığı anketi kullanılmıştır. Toplanan veriler 0.05 anlamlılık düzeyinde sınanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde ve frekans gibi betimsel istatistikler yanında geçerlik güvenirlik analizlerinde Croanbach Alpha, Pearson Korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. İncelenen iki grup arasında, belirlenen değişken açısından fark olup olmadığını belirlemek için Independent Samples T-Test, Tek Yönlü Varyans analizi (Anova) ve Scheffe istatistik tekniği kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre okuma alışkanlıkları demografik özelliklere göre farklılaşmaktadır. Ailenin gelir düzeyi ile okuma alışkanlığı arasında pozitif yönde ilişki görülmektedir. Okuma alışkanlıkları, sosyokültürel özelliklere göre farklılaşmaktadır. Öğrenciler genel olarak okumaya karşı olumlu bir tutum sergilemekte ve kitap okumaktadırlar. Ancak yeterli düzeyde kitap okuma alışkanlığının olmadığı ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim, Öğrenci , Okuma, Alışkanlık, This study aims to analyze reading habits of secondary education senior class students in Siirt city center, Kurtalan and Şirvan districts; in terms of different variables. Scanning method was used in the study. Population of the study are the secondary education senior class students in Siirt city center and Kurtalan and Şirvan districts, sample of the study are the 1034 students that study in 13 high schools in Siirt city center and Şirvan and Kurtalan districts. Reading habits questionnaire and reading habit setting scale were used to collect data for the study. Collected data tested in 0,05 significancy level. In the analysis of the data, descriptive statistics like arithmetic average, standard deviation, percentage and frequency were used and Croanbach Alpha, Pearson Correlation indexes were calculated in validity and reliability analysis. Samples T-Test, One Way Variant analysis (Anova) and Scheffe statistics technique were used to find whether there is a difference between the two groups in terms of chosen variable.According to the findings of the study, readig habits change according to demographical features. There is a positive relationship between the income of the family and the reading habit. Reading habits differ according to socio-cultural features. Students generally have a positive attitude towards reading and they read books. But it is found that there are no significant reading habits.Key Words : Secondary Education, student, Reading, Habit,
Collections