Show simple item record

dc.contributor.advisorEpçaçan, Cevdet
dc.contributor.authorYilmaz, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-06T15:14:46Z
dc.date.available2020-12-06T15:14:46Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104976
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı PPP(Sunum-Uygulama-Üretim) tekniğinin İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin bilişsel ve duyuşsal öğrenme ürünleri üzerindeki etkisini inceleyerek bu yöntemin üstün ve sınırlı yanlarını ortaya koymaktır. Araştırma karma araştırma modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda PPP tekniğinin akademik başarı, kalıcılık ve İngilizce dersine yönelik tutum üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla 'ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen' kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise katılımcıların PPP tekniğinin etkililiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim yöntemi kullanılarak açık uçlu anket yoluyla katılımcıların dersin işlenişi ve uygulamalara yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmanın evrenini İlkokul 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Doluharman İlkokulu 4. sınıfa devam eden 14 kontrol grubu ve 14 deney grubu olmak üzere toplam 28 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Başarı Testi 1, Başarı Testi 2 ve İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeğinin uygulanmıştır ve elde edilen nicel verilerin analizinde parametrik olmayan analiz teknikleri kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen ön test, son test, kalıcılık testi, ön ve son tutum verilerinin grup içi karşılaştırmalarında eşleştirilmiş gruplar Wilcoxon Signed-Rank testi, gruplar arası karşılaştırmalarında ise bağımsız gruplar Mann-Whitney-U testi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda, görüşme formlarından elde edilen verilerin analizinde ise nitel veri çözümlemelerinde ve metin analizlerinde sıkça kullanılan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Nicel verilerin analizi sonucunda PPP tekniğine dayalı dil öğretiminin İngilizce dersine yönelik olumlu tutum geliştirmede öğrenci ders kitabında yer alan etkinliklere göre planlanan dil öğretimine kıyasla daha etkili olduğu gözlenmiştir. Nitel verilerden elde edilen bulgular ise katılımcıların tamamının PPP tekniği ve bu teknik kapsamındaki etkinliklere yönelik olarak olumlu tutum içerisinde olduklarını, PPP tekniğinin katılımcıların İngilizce dersine yönelik olumlu tutum geliştirmelerine katkı sağladığını göstermektedir. Anahtar Kelimler: PPP, sunum, uygulama, üretim, yabancı dil, öğretim yöntem ve teknikleri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of the PPP (Presentation-Practice-Production) technique on the cognitive and affective learning products of primary school 4th graders' English lessons and to demonstrate the superior and limited aspects of this method. The research was conducted in a mixed research model. In the quantitative dimension of the study, 'pre-test post-test control group experimental design' was used to determine the effect of the PPP technique on academic achievement, permanence and attitude toward English course. In the qualitative dimension of the survey, participants' views on the process and practice of the course were obtained through an open-ended questionnaire using qualitative research methods to determine their views on the effectiveness of the PPP technique. The universe of the research is 4th grade students in primary school. The sample of the study consists of 28 students, 14 control groups and 14 experimental groups continuing to Doluharman Primary School in the 2015-2016 academic year. Achievement Test 1, Achievement Test 2 and Attitude Scale Towards English Course were applied as data collection tools of the study and nonparametric analysis techniques were used in the analysis of the quantitative data. The Wilcoxon Signed-Rank test method was used in groups comparison of data obtained from experimental and control groups' pre-test, post-test, retention test, pre and post attitude tests and in their intergroups comparison Independent groups Mann-Whitney-U test method was used. In the qualitative dimension of the research, the data obtained from the interview forms was analysed using the content analysis method which is frequently used in qualitative data analysis and text analysis.As a result of the analysis of the quantitative data, it was observed that the language teaching based on the PPP technique, compared to the planned language teaching according to the activities in the student textbook, was more effective in developing the positive attitude towards the English course. Findings from qualitative data indicate that all participants have a positive attitude towards the PPP technique and the activities within this technique and that the PPP technique contributes to the participants' positive attitude towards the English lesson.Key Words: PPP, presentation, practice, production, foreign language, teaching methods and techniquesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSunum-uygulama-üretim (PPP) tekniğinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin bilişsel ve duyuşsal öğrenme ürünleri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe impact of presentation-practice-production (PPP) technique on 4th grade students' cognitive and emotional learning products related to English lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmPresentation
dc.subject.ytmPresentation techniques
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmApplied education
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCognitive learning
dc.subject.ytmAffective learning
dc.identifier.yokid10157372
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470009
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess