Milli Eğitim Şuralarında din eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Eğitim Şûralarında Din ve Ahlak Eğitimi? başlığını taşıyan bu çalışma ?Giriş? ve ?Sonuç ve Değerlendirme? bölümleri dışında iki ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde, araştırmanın konusu ve problemi, amacı ve önemi, yöntemi ve sınırlılıkları üzerinde durulmuştur.Birinci bölümde, Milli Eğitim Şûrasının tarihçesi, Milli Eğitim Şûralarının gündem maddeleri ve Milli Eğitim Şûrasının hukuki dayanağı ve çalışma Esasları, Maarif Kongresi ve Heyet-i İlmiye'lere yer verilmiştir. Ayrıca 1939 yılından günümüze kadar yapılan on sekiz Milli Eğitim Şûrasında din ve ahlak eğitimi ile ilgili alınmış kararlara da yer verilmiştir.İkinci bölümde XIII. Milli Eğitim Şûrasından itibaren yapılan şûralarda yapılan müzakereler ve alınan kararlar, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ve İmam Hatip Liseleri olmak üzere iki başlık altında toplanmıştır. Ana başlık altında ise il komisyon raporları, bölge komisyon raporları ve şûra gündemi ve değerlendirmeler yer almaktadır. Şûra gündemlerinde ele alınan en önemli konular ise sekiz yıllık kesintisiz zorunlu eğitim, katsayı uygulaması, İmam Hatip Liselerinin mesleğe hazırlamadaki rolü, ahlak eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin kaçıncı sınıftan itibaren başlaması gerektiği ve notla değerlendirmesi meseleleri olmuştur.Sonuç ve değerlendirme bölümünde, XIII. Milli Eğitim Şûrasından itibaren yapılan şûralarda din ve ahlak eğitimi ile ilgili alınan kararlar ve şûra üyelerinin görüşleri özetlenmeye ve değerlendirilmeye çalışılmıştır.? This study which is entitled ?Religious and Moral Education in National Educational Councils? consists of two main parts apart from ?Introduction? and ?Conclusion and Evaluation? parts.In the introduction, topic, problem, aim, importance, methods and handicaps of the research were mentioned.In the first part, National Educational Council?s history, agenda items, legal basis and rules of procedures were explained and Education Congress and Scientific Committees were mentioned. In addition, decisions about religious and moral education taken in eighteen National Educational Councils that had been held from 1939 to present were also examined.In the second part negotiations and decisions that had been taken beginning from thirteenth National Educational Council gathered under two headings as ?The Lesson of Religious Culture and Thought of Morality? and ?Religious High Schools? (İmam Hatip High Schools). Under the main headings, provincial commission reports, district commission reports, council agenda and evaluations were included. The most important issues mentioned in council agenda were; eight years uninterrupted compulsory education, coefficient practice, the role of Religious High Schools in preparation of profession, moral education, from which grade ?The Lesson of Religious Culture and Thought of Morality? should be started and evaluation of this lesson.In conclusion and evaluation part, decisions about religious and moral education taken from the beginning of thirteenth National Educational Council and council members views were tried to be summarized and evaluated.
Collections