Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar, Cengiz
dc.contributor.authorAltintaş, Ercan
dc.date.accessioned2020-12-06T14:57:01Z
dc.date.available2020-12-06T14:57:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104613
dc.description.abstractBu araştırmada Uyum ve Hazırlık Çalışmalarının öğretmen görüşlerinden yararlanarak öğrencilerin sınıf yönetimi, ilk okuma yazma becerileri ve okula uyumu üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilkokul birinci sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin görüşleri alınarak, Uyum ve Hazırlık Çalışmalarının birinci sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluklarına etkisini, öğrenci velilerinin uyum ve hazırlık dönemi hakkındaki tepkilerini, Uyum ve Hazırlık Çalışmalarının süresi ve çalışma kitapları hakkındaki genel düşüncelerini, uyum ve hazırlık çalışmaları hakkındaki önerileri; görüşme ve mülakat tekniğiyle incelenmiştir.Araştırmanın evreni 2013 - 2014 eğitim öğretim yılında Rize il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul birinci sınıflardan oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini farklı mesleki deneyim düzeyinde bulunan birinci sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemde yer alan 16 sınıf öğretmeninin 8 tanesi 1-10 yıl, 5 tanesi 10-20 yıl 3 tanesi ise 20 yıl ve üzeri mesleki deneyime sahiptir.Araştırma sonucunda iki görüş ortaya çıkmıştır. Birinci görüşte uyum ve hazırlık çalışmalarının 66 aydan küçük öğrencilerin okuma-yazma hazırlıklarına ve okula uyum düzeyinde olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucundan çıkan ikinci görüş ise öğretmenlerin etkinlikleri kolay ve yetersiz buldukları, sürenin etkinliklere uygun planlanmadığı, okul öncesi eğitimi alan öğrencilerin süreç içinde sıkıldıkları ve velilerin çocuklarının gelişim düzeylerine göre tutumlar sergilediği sonucuna ulaşılmıştır.Bu bulgulara dayanarak uyum ve hazırlık çalışmaları dönemi ile ilgili öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractIn this research, adaptation and preparation studies, benefited from teacher's opinions, to determine the effect of student's classroom management, reading and writing skills and adaptation to school is aimed. In line with this purpose, class teacher's opinions are taken, the effect of adaptation and preparation studies on first class student's readiness, the reaction of student's parents' about adaptation and preparation period, the general ideas about the duration of adaptation and preparation studies and workbooks, the suggestions about adaptation and preparation studies; are examined with the technique of meeting and interview.The population of the research is composed of first class students in primary school connected to Ministry of Education in 2013-2014 school year, in the city center of Rize. The first class teachers of primary school who have different levels of work experience form the research sample. There are 16 teachers in the sample; 8 of which have 1-10 year, 5 of which have 10-20 year, 3 of which have more than 20 year work experience.As a result of the research, two views are come out. In the first view, it is reached that the adaptation and preparation studies effect the students' (under 66 months) reading and writing readiness and the level of adaptation to school positively.The second view is that the teachers find the activities easy and insufficient, the time aren't planned according to the activities, the students who have preschool education get bored and parents have an attitude according to their childrens' development level.In terms of these findings, suggestions are offered related to adaptation and preparation studies period.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBirinci sınıflarda uygulanan uyum ve hazırlık çalışmalarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of adaptation and preparation studies applied in first classes according to teachers' views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary schools classes
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmAdjustment
dc.identifier.yokid10074027
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399548
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess