Show simple item record

dc.contributor.advisorUstaahmetoğlu, Erol
dc.contributor.authorYilmaz, Handan
dc.date.accessioned2020-12-06T14:55:05Z
dc.date.available2020-12-06T14:55:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104558
dc.description.abstractHazırlanan araştırmanın amacı, Ardahan iline olan (turist, yatırımcı, öğrenci, emekli) talebini arttırmak için şehrin mevcut algısını ölçerek konumlandırma ve pazarlama stratejileri geliştirmektir. Araştırmanın alt amacı şehir markalaşması sürecinde yerel değerlerin tanıtılması ve Ardahan Üniversitesi öğrencilerinin Ardahan ili için marka şehir algılarının ölçülmesidir. Bu amaçla öğrencilerin, şehrin imaj unsurlarına, şehrin marka kişiliğine ve şehir yönetiminden beklentilerine yönelik algıları ölçülmüştür. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Toplamda uygulanan anket formlarından 340 tanesi araştırma için analize tabi tutulmuştur. Araştırma kapsamında zaman ve maliyet kısıtlarından dolayı sadece Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Ardahan şehrinin marka şehir algısının düşük oluğuna buna karşın özellikle kış turizmi açısından yüksek bir marka potansiyeline sahip olduğuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the research, which is the province of Ardahan (tourists, investors, students, pensioners) is to increase the demand for positioning and marketing strategies by measuring the current perception. Second aim of the research is the introduction of local values in the process of city branding and measureing Ardahan University students brand perceptions of the city. For this purpose, the students in the city's image elements of the brand personality and perceptions of the expectations of the city administration was measured. As data collection methods in the study survey method was used. Of the total administered questionnaire to survey 340 of them were subjected to analysis. Within this research, just because of time and cost constraints surveys Ardahan University Faculty of Economics and Administrative Sciences students were applied. Because of Lower groove of the brand perception of cities in Ardahan in terms of research results were achieved while especially winter tourism brand that has a high potential.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleArdahan ili marka şehir algısı: Ardahan Üniversitesi öğrencileri üzerine bir alan araştırması
dc.title.alternativeArdahan province perception of city brand: A field study on Ardahan University students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-18
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmArdahan
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.identifier.yokid10117929
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436681
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess