İlkokul ve ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık ve akademik stres düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf ve ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin akademik stres ve duygusal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama türünde karma bir çalışma olan bu araştırmada özel durum çalışması yöntem olarak kullanılmıştır. Araştırma, Bitlis ilindeki ilkokul ve ortaokulların 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören 962 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Nitel veri toplamak için ayrıca öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Bu amaçla 962 öğrenci içerisinden seçilen 15 öğrenci görüşmelere dâhil edilmiştir. Araştırma sonucunda duygusal okuryazarlık düzeyi, öğrencilerin cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine, anne-baba eğitim durumuna, anne-baba çalışma durumuna, yaşanılan yerleşim yerine, ailedeki çocuk sayısına, doğum sırasına ve ailenin aylık gelir miktarına göre farklılaşmalar göstermiştir. Buna karşın öğrenim görülen sınıftaki öğrenci sayısının ise duygusal okuryazarlık düzeyi üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir. Bununla beraber akademik stres düzeyi, cinsiyetlere, sınıf düzeylerine, anne-baba eğitim durumuna, babanın çalışma durumuna, öğrenim görülen sınıftaki öğrenci sayısına, yaşanılan yerleşim yerine ve doğum sırasına göre farklılaşmalar göstermiştir. Buna karşın annenin çalışma durumu, ailedeki çocuk sayısı ve aylık gelir miktarının ise akademik stres üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir. Duygusal okuryazarlık ve akademik stres arasında negatif yönde anlamlı ilişkilerin olduğu bulunmuştur. Bu bağlamda öğrenme ortamlarında duygusal sınıfların oluşumu için öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Akademik Stres, Duygusal Okuryazarlık, İlkokul, Ortaokul, Öğrenciler This study aims to determine the academic stress and emotional literacy levels of 4th, 5th, 6th, 7th and 8th grade students. The study was carried out as a mixed methods research in survey methodology using the special case method. The study group consists of 962 students receiving education in 4th, 5th, 6th, 7th, and 8th grades of elementary and middle schools in Bitlis province. Interviews were also conducted for gathering qualitative data. For this purpose, 15 students were selected among 962 students for interviews. As a result, the emotional literacy level of elementary and middle school students were found to vary on the basis of their gender, grade levels, educational and employment status of their parents, their place of residence, the number of children in their families, their birth order and monthly income of their family. On the other hand, the number of students within the same classroom was found to have no significant effect on their emotional literacy level. Academic stress levels of elementary and middle school students were found to significantly vary with the gender, grade level, parents' educational status, employment status of father, the number of students within the same classroom, place of residence and birth order. Mother's employment status, the number of children in the family and montly income level were found to have no significant effect on the academic stress level of students. Negative significant correlations were detected between the emotional literacy and academic stress levels of students. Accordingly, suggestions were provided regarding the establishment of emotional classes in learning environments.Keywords: Academic Stress, Emotional Literacy, Middle School, Primary School, Students
Collections