7. sınıf öğrencilerinin mühendislik tasarım süreçlerindeki müzakere davetlerinin argümantasyon eğitimi alma durumlarına göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 7. sınıf öğrencilerinin mühendislik tasarım süreçlerindeki müzakere davetlerinin argümantasyon eğitimi alma durumlarına göre incelenmiştir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde Rize İli İyidere İlçesi'nde bulunan bir devlet ortaokuluna devam eden toplam 33 7. sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden çoklu durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada durumlardan birini argümantasyon eğitimi alan bir diğerini de argümantasyon eğitimi almayan öğrencilerin mühendislik tasarım süreçleri oluşturmuştur. Araştırmanın verileri öğrencilerin mühendislik tasarım süreçlerinde grup içerisinde alınan ses kayıtları ve araştırmacı gözlem notları ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre değerlendirme, anlaşma, karşı teklif ve muhalefet müzakere davetinin argümantasyon eğitimi alan gruptaki öğrenciler tarafından daha yüksek oranda kullanıldığı görülmektedir. Açıklama müzakere daveti incelendiğinde argümantasyon eğitimi alan gruplarda genel olarak ilk etkinlikten son etkinliğe doğru bir artış olduğu görülmektedir. Mühendislik tasarım sürecinde argümantasyonun entegrasyonu ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Argümantasyon, Mühendislik Tasarım Süreci, Müzakere Davetleri, FeTeMM The purpose of this research is to investigate 7th grade students' negotiation acts in engineering design process based on their argumentation training statuses. Research was carried out in the spring semester of 2018-2019 academic year with 33 7th grade students studying at a public school in İyidere district or Rize province. A multiple case study approach was user in this research. One case was consisted of students that received argumentation training while other group was not received argumentation training. Data was collected through audio recordings during engineering design tasks and researcher's observation notes in a total of four activities. Based on the results it was seen that evaluation, agreement, counterproposing and dissent negotiation acts were the most used in the group that received argumentation training. Explanation negotiation act increased from first to last activity in the group that received argumentation training. Implications were given for argumetation integration in engineering design process.Keywords: Argumentation, Engineering Design Processes, Negotiation Acts, STEM
Collections