Ejektörlü otobüs klimalarında ejektör boyutlarının çeşitli parametrelere göre belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ejektörlü soğutma sistemleri uzun yıllardır araştırmacılar tarafından incelenmekte olan bir alandır. Bu çalışmada; otobüslerde kullanılan mevcut buhar sıkıştırmalı soğutma çevrimi ve iki fazlı ejektör ile iki buharlaştırıcı kullanılarak oluşturulan yeni çevrimin termodinamik analizi yapılmıştır. Ejektörlü soğutma sisteminde kullanılan ejektörün boyutları belirlenerek çeşitli parametrelere göre değişimleri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, otobüs klima sistemine ejektör eklenmesiyle sistemin soğutma etkinliğinin yaklaşık %15 oranında artacağı görülmüştür. 32kW soğutma kapasitesine sahip bir otobüs klimasında, Akdeniz iklim şartları dikkate alınarak belirlenen çalışma şartlarına göre toplam ejektör uzunluğu yaklaşık 793mm olarak hesaplanmıştır. Ejektör toplam uzunluğunun hesaplanmasında en etkili parametrelerin ise lüle, karışım bölgesi ve difüzör verimleri ile yoğuşturucu ve birinci buharlaştırıcı sıcaklıklarının olduğu görülmüştür. Ejector cooling systems is an area that is being investigated by researchers for many years. In this study; thermodynamic analysis of current vapor compression refrigeration cycle used in buses and new vapor compression refrigeration cycle with two phase ejector and two evaporators is made. Dimensions of ejector used in ejector refrigeration cycle are determined and changes in dimensions are investigated according to various parameters. Air conditioning systems which are used in buses have increased cooling efficiency about 15 percent just by adding two phase ejector into the system according to the obtained results. The total length of the ejector according to operating conditions determined by considering Mediterranean climate zone is estimated to be approximately 793mm in a bus air conditioning system which has 32kW cooling capacity. It also has been seen that nozzle, mixing section and diffuser efficiencies, condenser and primary evaporator temperatures are the most effective parameters in calculation of the total length of the ejector.
Collections