Show simple item record

dc.contributor.advisorYolcu, Hüseyin
dc.contributor.authorAktaş, Ensar
dc.date.accessioned2020-12-06T12:23:31Z
dc.date.available2020-12-06T12:23:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/100898
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Ankara ilinde bulunan Halk Eğitim Merkezlerine devam eden yetişkinlerin eğitim taleplerini ve bu talepler üzerinde belirleyici olan değişkenleri ortaya koymaktır. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara il merkezinde faaliyet gösteren Halk Eğitimi Merkezlerinin açmış olduğu kurslara katılan kursiyerlerden kurslarda bulunan kursiyerler oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için `Halk Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Eğitim Programlarına Katılan Yetişkinlerin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Eğitim İstemlerinin Değerlendirilmesi Ölçeği` kullanılmıştır.Veri toplama araçları, katılımcılara araştırmacı tarafından ulaştırılmış ve toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 23 paket programı ile analiz edilmiştir. Verilere yüzde, frekans, ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra veri setindeki ilişkileri incelemek için T Testi ve ANOVA testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre yetişkinlerin eğitim taleplerinin çeşitli değişkenlerle ilişkisine bakılmıştır. Buna göre, HEM'lerindeki eğitim programlarına katılanların eğim talepleri cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu, eşinin eğitim durumu, mesleki durum, çalışma durumu, eşinin çalışma durumu, aylık gelir ve evdeki kişi bakımından anlamı bir farklılaşma göstermektedir. Bununla birlikte, eşinin mesleki durumu değişkeni açısından gruplar arasında bir farklılaşma olmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the educational demands of the adults attending Public Education Centers in Ankara and the variables that are determinative on these demands.The study group of this study, which uses the screening model, consists of the trainees attending the courses opened by the Public Education Centers operating in Ankara city center in the 2018-2019 academic year. In order to collect the data of the study, the `Scale of Evaluation of the Education Desires of the Adults in the Gender Context of the Adults Participating in the Education Programs at the Public Education Centers was used.Data collection tools were delivered and collected by the researcher. Data were analyzed with SPSS 23 package program. In addition to descriptive statistics such as percentage, frequency, mean and standard deviation, T Test and ANOVA test were used to analyze the data set.According to the results of the research, the relationship between the educational demands of adults and various variables was examined. Accordingly, the demands of the participants of the training programs in HEM show a differentiation in terms of gender, age, marital status, educational status, educational status of the spouse, occupational status, working status, working status of the spouse, monthly income and the person at home. However, it was found that there was no difference between the groups in terms of the professional status of the spouse.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHalk eğitim merkezine devam eden yetişkinlerin eğitim taleplerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the education demand of adults continuing to public education center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-15
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmPublic education
dc.subject.ytmDemand
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmPublic education centres
dc.subject.ytmDemand
dc.subject.ytmAnkara
dc.identifier.yokid10262323
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558424
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess